alfa-kass

Nu är jag visst här och smyger igen. Mest för att jag måste skriva av mig lite. Återigen. 
 
Idag fick jag veta att jag får avslag från alfa-kassan. Jag får alltså inte ett öre under tiden som jag är arbetslös. Det som jag har slitit med den senaste tiden var alltså helt onödigt. Väldigt onödigt visade det sig. 
 
Vad ska jag göra med lägenheten? När ska jag flytta hem? Finns det någon restplats kvar på något univeristet? Och jävlar i min lilla låda vad det är irriterande att det är uppsägningstid på tamigtusan ALLT man äger och har.
 
Så jag känner mig sådär lagom värdelös. Mest för att jag tydligen inte är kapabel att skaffa mig ett dugligt jobb. Helst skulle jag bara vilja krypa ihop till en liten boll och gömma mig under täcket ett par dagar. 
Men istället bär det av till Örebro över helgen. Men... det är ju dumt om man inte har några pengar, visst? Ja, det tyckte jag med, och ringde därför till Flanders för att säga att planerna ändrats. Men efter en stund hade de övertalat mig om att sänka min stolthet och låta dem betala för min biljett. Jag sa ja eftersom jag känner att det verkligen ska bli skönt att komma bort en liten stund. Även om det inte är under täcket. 
 
Vilka fina människor jag har runt omkring mig. Jag hoppas att ni förstår att ni är guld värda. Jag hoppas bara att jag någon gång ska kunna gottgöra er. 
 
Nu väntas snart syster yster klampa in. Så det är hög tid att rycka upp sig! 
 
Puss, hej. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0