Uppdatering

Jag har mått ganska bra sedan min mindre kollaps som jag skrev om senast. Det är tur att jag har en sån bra karl som tar hand om mig och plockar upp mig när jag faller ihop. 
 
Sedan dess ser det ut som saker och ting kommer att lösa sig en aning. Jag har fått besked att jag kommer att få en två månader lång praktik på Värmlands folkblad, som reporter. 
Det är sjuhelsikesjävlabra. För det är verkligen en win-win-win-situation för alla. Jag får göra något jag vill (och jag får en jäkla bra anledning att ens gå upp ur sängen på mornarna), VF får gratis arbetskraft (och förhoppningsvis gör jag någonting någolunda vettigt för tidningen också) och Arbetsförmedlingen får bättre siffror i sina papper och kan stoltsera med att de fått ut ytterligare en arbetslös på arbetspraktik (trots att de faktiskt inte gjort ett skit av jobbet själva, för jag har fixat allt). Dessutom ger praktiken mig förhoppningsvis en större chans till sommarjobb.
När jag ska börja? Det vet jag dock inte. Först ska det fyllas i en massa krångliga papper som måste vara helt klara och godkända innan jag får sätta igång.
Dock kommer praktiken endast ge mig aktivitetsstöd, och ingen lön. Vilket medför en "minimilön", men det är i alla fall mer än jag får in just nu, och jag kan förhoppningsvis fortsätta betala för mitt boende. 
 
Påsken har spenderats i Värmland, eftersom jag fick hoppa in och jobba på VF under påskafton. Ganska oinspirerande uppgifter men rätt kul ändå. Och lön är ju ändå behövligt. Även om det hade varit ganska skönt att få åka hem en stund också. 
 
I söndags hade jag och F "årsdag". Ett år sedan vi träffades för första gången, till tonerna av Mustasch vid en sunkig bardisk på Nöjesfabriken. Det är helt sjukt att det bara är ett år sedan. Det känns som vi har kännt varandra i en evighet. Fast ändå har ett år gått väldigt fort.
Hur som helst så firade vi med en mysig middag på favoritrestaurangen Alfie. Så mätt så man skulle kunna rulla hem efteråt.
Vi tänkte gå ut och ta något mer glas efter middagen, men tydligen hade alla krogar valt att ta sent påskledigt denna kväll, så vi fick ge upp den idén. Men det gjorde inte så mycket.
 
Jag känner mig lite deppig nu, så jag ska krypa ner i sängen och ta nya tag imorgon. 
 
Puss, hej. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Härligt att låter härligt! Men om du är deppig ska du inte gå och lägga dig, ut i solen eller om det är för sent för sol säger jag bara en sak - DISNEY! "wakawakawakawaka" "fiiiirekiing" Puss!

2013-04-03 @ 11:56:09
URL: http://nummerfjorton.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0