Ytterligare nya känslor

Jag förstår inte hur man kan sakna någon så mycket. Det var knappt ett dygn sedan vi sågs senast men det känns verkligen som en mindre evighet. Det är ju löjligt.
 
Det blev ingen hemfärd till Malung idag. Klockan var alldeles för mycket när jag vaknade idag. Jag måste ha stängt av klockan i sömnen för jag har inte ett minne av att den har ringt. Jag vaknade inte ens av den dörrsmällande grannen som alltid får min lägenhet att skaka runt 07.30. Nada. 
Nåja, det blir helt enkelt imorgon istället. 
Jag har även fått veta att Flanders och Elin kommer hem. Kul! Då får jag äntligen höra hur det går med husinflyttandet och fixandet, och om de har inrett min skrubb än. Dessutom ska Elin bjuda på kakbuffé och kakor säger jag aldrig nej till! Det VAR verkligen en evighet sen jag träffade dom. 
 
Så till någonting helt annat:
I helgen berättade mannen att han tydligen har fått en beundrare. (Detta är verkligen inte så konstigt eftersom han är en sån underbar person. Vem skulle inte bli löjligt kär i honom, liksom). 
Hur som helst så ville han berätta det eftersom han tyckte att det vore bra om jag visste om det. Men jag blev sur och sa att jag inte ville veta eftersom jag blir så osäker på mig själv då. Men han berättade i alla fall och kallade mig sedan svartsjuk (och att det kändes bra för att det visade att han verkligen betydde nåt för mig.)
Jag blev stött när han kallade mig svartsjuk men sedan dess har jag funderat på det. För det är väl det jag blev, antar jag. Svartsjuk. Även om det handlar om att jag blir osäker på mig själv och funderar på om jag duger och om han inte skulle klicka bättre men den där tjejen. Men det är konstigt. För jag har aldrig någonsin sett mig själv som den som blir svartsjuk. Det är en jättekonstig känsla som jag aldrig har stött på i dessa sammanhang tidigare. Ytterligare någonting som känns nytt med denna mannen alltså. Men frågan är ju om det är bra eller dåligt. Jag vill ju verkligen inte vara den där svartsjuka typen. Jag önskar helt enkelt att jag inte visste om det. 
 
Nu ska jag läsa några sidor i min underbara bok, sedan sussa sött och se till att komma upp i tid imorgon. Jajjamensan! 
 
Puss, hej. 
 
Lars Winnerbäck - För dig
Bara för att. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0