En mus i ett hus?

Igår kväll när vi skulle sova hörde vi helt plötsligt springaden steg i eller i närheten av det mörka sovrummet. Först svor vi åt katten innan vi kom på att han var ju inte ens inomhus. 
Mannen gick igenom huset medans jag gömde mig under täcket. Men han hittade ingen objuden gäst. 
Hur som helst så spenderade jag större delen av natten med att lyssna efter ljud och bygga upp läskiga drömmar som jag sedan roade mig med resten av natten. 
Jag vet inte om jag är så rädd för möss och råttor egentligen. Men jag tror att det är tanken av att de skulle springa runt omkring mig utan att jag ser dem som är läskigt. Och tänk om jag skulle vakna och upptäcka att det sprang runt en mus i sängen. Jag skulle flippa ur!
"Jaha, då är det här sista natten du sover här alltså" sa han och skrattade. 
Idag har jag i alla fall haft katten inne i stort sätt hela dagen. För säkerhets skull. 
 
Nu väntar jag på att mannen ska komma hem från jobbet. Så ska vi åka in till Ikea och sedan ut och äta ikväll. Det ser jag verkligen fram emot efter att ha varit instängd i ett hus på landet i flera dagar. 
Vardagslyx. Det gillas skarpt!
 
Puss, hej. 
 
Loosegoats - Failiure
Jag vet att jag har sagt det förr. Men den är så fantastiskt bra, och värd att lyssna på om och om igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0