Ber om tillåtelse att beklaga mig

Vi hade planer på att spendera kommande helgen i hans hus med den fantastiska utsikten i Värmskog. Titta på Galenskaparna, dricka vin, äta gott och bara götta i sommarvädret som tydligen kommer till helgen. Han hade stora planer.
Men när jag kom till jobbet imorse fick jag veta att jag visst ska jobba på Skoghalls marknad på lördag. Har jag förträngt det eller har dom bara inte sagt nåt tidigare?
Det är egentligen ingenting att snacka om. Jag vet att jag måste ta det där jobbet, även om jag skulle kunna avsäga mig det. Men eftersom jag får betalt för helgjobb och kommer att behöva alla pengar jag får möjligheterna till, så måste jag ta det. Jobbet måste gå först.
Det är bara det att det är just det här som jag hatar med att ha någon form av förhållande (förhållande?!?). Att behöva göra någon besviken, och att bollen alltid hamnar hos mig, samtidigt som det känns som jag gör fel hur jag än gör.
Det blir ju inte bättre av att vi har någon form av varannan vecka-förhållande heller. Avstånd på ungefär 5 mil och bara en av oss har bil.
Det är bara bagateller, jag vet. Men även småsaker blir stora ibland.
Puss, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0