Choklaaaaad!

Det är verkligen hög tid för mig att uppdatera nu.
Vad har hänt sedan senast?
Jag genomförde mitt studiebesök på NWT. Jag fick en personlig rundvisning av en av nyhetscheferna och fick gå runt och hälsa på den ena efter den andra. Det roligaste var väl när nyhetschefen sa "Du verkar ju känna alla här redan" för jag träffade på en efter en som jag kände igen och hade träffat tidigare i olika sammanhang.
Hur som helst så var det väldigt spännande och det var ju en aaaaning större än Mora-redaktionen.
-----------------
Min Stockholmshelg blev mycket lyckad! Världens bästa Emma mötte upp mig vid tåget och vi gick direkt till en bar och tog ett par glas vin och pratade av oss lite. Sedan tog vi pendeln hem till Emma och Alex.
Under lördag förmiddag mötte vi upp Anna och Selma och drog vidare till Nordiska museet och den omtalade Chokladfestivalen. Myyyycket choklad blev det. Och sjukt mycket folk var det. Men gott var det.
Senare på kvällen blev det middag och vin hemma hos Selma. Vi satt och pratade och hade trevligt innan vi drog oss in mot stan för att fortsätta kvällen på rockklubben Kellys.
------------------
Under söndagen var vi trötta och spenderade i stort sett hela dagen framför teven och Lejonkungen. Perfekt söndagsnöje enligt min smak.
-------------------
Igår var det dags för quiz på Koriander igen. Eller vår generations bingo som Emma kallade det.
Det kändes som att det var lättare än förra gången, men ändå slutade vi på plats 12 av 21. Inte helt okej. Men kul var det. Denna gång blev det dock ingen biljard efteråt. Och det var lika bra det.
-------------------
Idag har jag roat mig med hemtenta. Inge mer med det.
--------------------
Jag är kluven över om jag ska boka in mig på quiz nästa torsdag eller ej.
För det är ju nämligen EM-KVAL SVERIGE - MONTENEGRO samtidigt. Och tanken på att missa matchen skär i hjärtat.
--------------------
Och jag förstår inte varför TV4 bara väljer att sända hemmamatcherna i EM-kvalet. Det är ju liksom hälften bort. Det är verkligen inte okej! Skärpning TV4!!!
---------------------
Ikväll spelade Farbror Fläsk på Blue moons after work. Jag och Valerija sa att vi skulle dit men det visade sig att jag äger ungefär fyra kronor just nu så jag fick backa ur. Kanske var det lika bra det.
----------------------
Nu ska jag väl fortsätta att inte göra någonting i min ensamma lägenhet.
Bäst ikväll: Hank von Helvete sjöng Balladen om Fredrik ÅkareSkavlan.
Tjejer
Söta tjejer! Och så jag på ett hörn.
Puss, hej.
Cornelis Vreeswijk - Balladen om Fredrik Åkare
För att det är ett sådant mästerverk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0