"Är jag hjärtlös och förfallen?"

Här sitter jag i min blågula handbollströja. Bara för att jag kan.
----------------
Det är en lugn kväll för mig. Visserligen är jag bjuden på fest men jag kände mig inte riktigt upplagd för en tredagars, så jag tackade hövligt nej.
För i torsdags blev det musikquiz på Koriander med Valerija och Max. Riktigt kul var det och jag tycker vi var ganska duktiga för att vara första gången. Plats 13 av 21.
Det får helt enkelt bli en tradition av det. I alla fall de 7 omgångarna som är kvar.
Efter quizet ville vi gå och bowla, men eftersom det var torsdag var det lite för sent för det.
Istället blev det, hör och häpna, biljard. Vilket verkligen inte var någon höjdare för min del. Trots att jag var ganska dragen var det verkligen inte kul. Visst, jag kan inte spelet, men jag tycker verkligen inte att det är ett kul spel. So sue me!
-----------------
I går blev det hemma-häng här i 32:an med Emma. Vi beställde hem thaimat, drack vin, såg på teve och snackade om allt mellan himmel och jord. Det var verkligen perfekt.
-----------------
Imorse vaknade jag upp med en massa energi (vilket händer väääldigt sällan, jag tror det är något fel på mig). Efter att ha varit lite hushållig i hemmet tog jag en promenad i solen. Jag skulle vilja gjort så mycket mer men alla verkade så upptagna på sitt håll och vem vill göra massa saker ensam, liksom?
Ikväll har jag roat mig med PS2 och sett den äckligt fina filmen PS I love you.
Imorgon blir det plugg för hela slanten!
-----------------
Vad har hänt mer?
Jo. Jag har fått tummen ur och skickat iväg mitt CV och arbetsprover till en kontakt på NWT. Han meddelade tillbaka att de inte är i behov av några vikarier för tillfället men att det kan ändras snabbt och att jag nu finns med i deras lista. Han föreslog också ett möte så jag ska ringa honom på måndag. HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS.... För även om man inte får ett fast jobb direkt kan man ju hoppas på att ett möte leder till att man hoppar upp några steg på den där vikarie-listan.
------------------
Vi har även beställt biljetter till HANDBOLLS-VM!!!!!!!!! Jag är så inibombemöverlycklig!!!
Den 20e januari ska vi se Sverige besegra Polen i Göteborg i gruppspelet.
Om vi fattade det rätt får vi dessutom se de två andra matcherna som spelas samma dag, om vi vill!
Jag hade självklart velat boka fler matcher men det är lite väl dyrt för en fattig student. Dessutom finns det ju en viss charm med att sitta hemma och se matcherna på teve också, där man kan bete sig hur som helst och få sina utbrott utan att någon ser en.
Jag försöker även få Martin att förstå att han ska följa med mig till Kristianstad för att se EM-kvalet mot Montenegro i slutet av denna månad. Men jag måste nog komma på en bättre övertalningsteknik.
------------------
Nästa helg blir det en tripp till Stockholm. Då får jag äntligen träffa världens bästa Emma G och MT-tjejerna!
Jag fick ett hjärnsläpp och trodde först att det var denna helg jag skulle dit. Men som tur är har andra människor bättre koll på mig än vad jag själv har...
Tyvärr så planerade jag ju även en tripp till Göteborg nästa helg.. Men på grund av mitt hjärnsläpp så måste Stockholm få gå före denna gång. Sorry världens bästa Isabell! Men jag lovar, jag SKA komma och hälsa på dig mycket snart!!!!
-------------------
Nu ska jag... antingen ta en runda tv-spel till eller gå och sova... hmmm.
Puss, hej.
: Jag tror att jag är mera kär i kärleken i sig än i dig, hur så? :

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0