Helikoptern får vänta

Jag kände att det var dags att uppdatera.
Jobbet i Malung förra veckan och helgen gick ganska bra. Jag är inte helt nöjd, framför allt inte över mitt gästspel på NWT, men det är ju inte helt lätt när man lämnas ensam på en ensamredaktion för första gången.
--------------
Och det här med polisradio alltså... För i Malung är man tvungen att lyssna på polisradion konstant om man ska få reda på vad som händer. Det har jag aldrig behövt bekymra mig om tidigare.
RAKEL kanske inte är en så dum idé ändå...
Eller jo.
-------------
När jag kom hem på måndagen hade min efterlängtade Christian Kjellvander-skiva ramlat ner i mitt brevinkast. Jag har inte hunnir lyssna igenom den ordentligt, men hittills måste jag säga att den är lite av en besvikelse... Men den reder nog sig. Hoppas jag.
För nu är biljetterna till spelningen i Göteborg inköpta. Eller ja, Olle har köpt biljetter. Förhoppningsvis får jag följa med.
---------------
Denna vecka har ägnats åt InDesign och Photoshop. Vi har haft i uppgift att göra ett cd-omslag och en affisch. Jag använde syrran som modell och hon blev singer/songwritern Lillhy.
InDesign och Photoshop måste vara de absolut roligaste programmen man kan jobba med. Det är en av de få tillfällen då jag verkligen försvinner in i det jag gör och helt och hållet glömmer bort tid och rum. Tyvärr är det väldigt lätt att man glömmer bort att äta också.
---------------
I torsdags var det quiz-tajm. Egentligen.
Men eftersom vi inte fick plats på Koriander och inte ville splittra vårt lag på Tempel (där får man bara vara 5) så träffades laget hemma hos Valerija. Vi käkade tacos och Valle hade fixat ett fint quiz. Jag och Andreas kom dock sist, men det gjorde inget.
Så såg vi filmen Scott Pilgrim vs. the world.
Jag måste säga att det är nog den bästa filmen jag har sett på länge.
Den var jättesnygg och jätterolig. Och jättekonstig. Jag verkar vara den enda i gruppen som uppriktigt gillade den.
----------------
Jag blev erbjuden att jobba den här helgen också. I Malung. Ett jobb.
"Jag tänkte jag skulle locka dig med att du ska få upp och åka helikopter" sa JennyDT.
"Oj!" svarade jag.
Men eftersom det var ett jobb på enbart ett par timmar kom jag fram till att jag skulle sluta på plus minus noll med resan fram och tillbaka. Dessutom är ju kommunikationen mellan Dalarna och Värmland under all kritik på helgerna. Så helikoptern får vänta till en annan gång.
Min ständigt växande höjdskräck gjorde väl inte saken bättre heller.
Känns väldigt trist att behöva säga nej till jobb, dock.
För det hade ju varit kul. Och en chans att utmana den där höjdskräcken.
----------------
Ikväll har jag legat så gott som orörlig i soffan. Det small till i ryggen tidigare och efter det kan jag mest röra mig åt ett håll. Tror jag råkade sätta en nerv i kläm. Men jag tror det börjar släppa nu, för jag kan röra båda armarna obehindrat igen.
Imorgon blir det en massa plugg. Punkt slut. Jag får helt enkelt inte gå och sova förrän saker och ting är gjorda imorgon. Sådetså!
-----------------
På fredag får jag äntligen träffa världens bästa pojkar igen! För då blir det en tripp till Örebro för Anders och Elins inflyttningsfest.
Nu ska jag nog gå och sova. För jag är så uttråkad.
Puss, hej.
Staind - Zoe Jane
Ännu en nästan bortglömd favorit.

Kommentarer
Postat av: Emma

Saknar dig lite jag. Hemma JÄTTE mycket över jul. Är du? Säg JAA! ;)

2010-11-23 @ 10:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0