Va fan är klockan? Jag blir förvirrad!

Det var länge sedan jag sa att jag skulle återkomma imorgon. Jag ber om ursäkt för det.
Men jag misstänker att ni som varit intresserade av att se min tatuering redan har sett den på Fejjan vid det här laget.
Men jag tänkte att jag ändå här skulle försöka ge en liten förklaring till varför jag har valt att skriva In medias res på min kropp.

Såhär är det iaf:
In medias res är latin och betyder ungefär "i händelsernas mitt".

Och så här tänkte jag:
Som journalist är man, eller ska man, vara i händelsernas mitt, så som jag ser det. I mitten av händelsen för att ta in allting, se allting, höra allting. För att sedan kunna rapportera tillbaka om det. 
In medias res är dessutom, i dess rätta bemärkelse, en benämning på ett visst sätt att skriva. Det är alltså när en bok eller en berättelse börjar mitt i händelsen. Utan en massa "det var en gång"-tjafs. 
Se bara på hur världens bästa bok börjar; (Pluspoäng för den som vet vilken bok det är)

"Huset stod på en liten sluttning alldeles i utkanten av samhället. Det låg för sig själv med en vid utsikt över en stor del av West Countys jordbruksbygnader."


Och eftersom jag planerar att någon gång i mitt liv kunna kalla mig själv författare så passar uttrycket ännu bättre på min kropp, eftersom det alltid är så jag skriver - in medias res. 
Sedan står ju själva ordet "media" för en hel del som jag gillar också. 

Så är det i alla fall. Om inte förklaringen duger för er; too bad for you. För det duger för mig!
-------------------

Så vad har hänt sen sist?
Ärligt talat så kommer jag inte ihåg, så jag går bara så långt tillbaka som denna helg.
------------------- 

I fredags hade jag, Emma och Linda (inte syrran) halv-åtta-hos-mig-middag hos Linda på Kronoparken. På vårt eget sätt. Vi lagade varsin rätt och skapade en underbar trerättersmiddag tillsammans. 
Emma gjorde en förrätt av plättaktiga saker som garnerades med gräddfil, rödlök, kaviar och dillpesto.
Jag gjorde min lax i ugn fyllda med skagenröra och pesto med en spenatsallad med rädisor till. 
Linda gjorde en vit choklad-kaka med hallongrädde till efterrätt. 
Mmmm, det var goooott!

När jag och Emma satt på bussen därifrån kom vi på att vi inte hade lust att åka hem riktigt än, så vi åkte ner till stan, gick till Blå och tog varsin drink. 
-------------------

Igår gjorde jag ingenting vettigt. Förutom att plugga.
------------------- 

Idag kom syrran på att hon ville åka till ÖoB som ligger ute i Edsvalla. Jag var bara glad över att få komma ut ur lägenheten så vi tog Gula faran och åkte iväg på äventyr. Efter en del omvägar och felvägar kom vi fram. Där ute har de ju kläd-outlet också. Och det blev dyrt för Lisa
Jag som inte skulle ha någonting kom därifrån med en vårjacka och en fruktansvärt tokfin klänning. Klänningen var lite för dyr för mitt eget bästa men jag är toknöjd. Jag äter gärna nudlar i två veckor för den klänningen. 
Klänning

------------------------
Imorgon är det sista dagen innan tentan. Och jag känner mig helt nollställd över den just nu. Jag vet inte om det är ett bra eller ett dåligt tecken.
Men om jag har tur kan jag ju faktiskt få ett rätt på tentan iaf. Eftersom jag ju faktiskt har svaret intatuerat på min kropp.
Får se om jag går till lektionen imorgon eller om jag stannar hemma och pluggar non stop.
---------------------

Efter tentan på tisdag bär det av till Örebro för Kent-konsert med Flanders. Efter det bär det av hem mot hembyn. För tillfället är det oklart hur länge jag blir kvar i Malung, tack vare diverse telefonsamtal i helgen.
Men det återstår att se. Ett besök på parken för lite Lars Kristerz är ju i alla fall planerat.
-------------------- 

Oj, det blev väldigt långt ikväll. Så jag ska inte plåga er mer.

Puss, hej.

Michael Jacksson - Ghost
För att jag inte kan sluta lyssna på den. Helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Emma

Sjukt fin klänning! Ha den på parken på torsdag! Jajaja ;) Och det är ok ibland att vara nollställd. Jag var det idag och hade tenta, och det verkade gå bra ändå! Vi ses hemma i skogen om några dagar då :D Puss

2010-03-29 @ 11:32:56
URL: http://rockon86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0