World Summit dag 1.

Jag har precis kommit hem från första dagen av World Summit 2010.
Mediekonferensen på universitetet som jag fick biljetter till.
1018 deltagande från heeeela världen.
-----------------

Tänkte väl först bara åka dit idag och registrera mig, så jag mötte upp Nina och Valerija på universitetet vid 13. Men vi bestämde oss ganska snabbt för att stanna på invigningen. Vi var dock där lite för tidigt eftersom invigningen började först 16.00.
Men vi lyckades få tiden att gå och stannade trots allt.
Det verkar bli en grymt intressant vecka!
-----------------

Föreläsningen med Hans Rosling idag var klockren. Både det han sa och han knackiga engelska (hela konferensen är på engelska, förutom det som ingår i journalistseminariet)
----------------

Efter invigningen på Kau drog jag och Valerija ner till stan för kulturfestivalen som skulle vara någon form av förlägning på invigningen.
Det var dock inte så roande så vi bestämde oss för att ta en öl i väntan på att nåt roligare skulle hända.
Vi hamnade på Bishops (Blå dörren) och njöt i solnedgången.
Vi kom ganska snabbt på att det inte var någon idé att gå tillbaka till festivalen eftersom alla ganska snabbt verkade gå därifrån.
Det blev ett glas till, sen drog vi hemåt.
------------------ 

Imorgon blir det iaf en halvdag på konferensen med bland annat rubrikerna "So sexy so young" och "Girlhood and the Disney exotic princess". Det kan bli väldigt intressant.
------------------ 

Än så länge är det också planerat en föreläsning på onsdag vid namn "Prata ur skägget, för f-n!" med Ola Lindholm och journalistsemninarium, så klart.
------------------

Idag sa jag även hejdå till grannen Vera som for iväg med flyttlasset.
Den nya killen har tydligen flyttat in redan nu i eftermiddag. Fast honom har jag ju inte träffat än. Men spännande är det.

Nu ska jag gå och sova så jag orkar imorgon.

Puss, hej.

Kommentarer
Postat av: Herr Gunnarsson

Åh...blå dörren.. Det var väl fan vad man ska sakna Sverige nu när det närmar sig semester. Det verkar skitskoj med world summit, hoppas det blir fortsatt bra dagar! Hoppas det känns bra att ha gjort klart första läsåret, det kommer läxförhör på det du lärt dig i sommar ;-)

2010-06-15 @ 09:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0