Ett oväntat samtal från min gamle vän DT

Sunset Boulavard var bra, dock inte lika bra som En julsaga.
Hur som helst så var det ett alldeles perfekt sätt att spendera en bakis-söndag på.
------------- 

Idag började skolan igen. Och det är ju... kul. Men just nu vill jag bara att hemtentan ska vara förbi och att nästa kurs ska börja.
-------------- 

Vad har hänt mer idag?
Jo, jag har blivit erbjuden ett jobb. På Dalarnas tidningar. Fast "bara" ett vikariat. I Vansbro.
Ewa ringde idag och erbjöd mig jobbet. Tydligen är det lite kris därborta och de behöver någon som kan börja redan på måndag och minst två månader framåt. Och jag vill ju verkligen!!
Men jag kommer inte kunna.
För av någon anledning går jag någonting som heter informationsprogrammet i Karlstad. Inte i Vansbro.
Hur som helst så ska jag kolla upp minsta lilla möjlighet imorgon och hoppas på det bästa, men jag vet ju att det inte kommer bli så... 
-------------

Nedräkningen har börjat på allvar. Nästa tisdag börjar det. Då ska mina boys ge sig in i kampen igen. Jag pratar såklart om handbolls-EM. (För det hade ni väl full koll på?)
Jag är så jäkla laddad redan nu. Varje EM-reklam på teve får mig att börja stutsa okontrollerat.
-------------- 

Men det västa är att vi får vår hemtenta samma dag som EM börjar. Tentan ska vara inne två dagar senare. (Förmodligen så länge som mina boys blir kvar i tävlingen). Vem är det elaka geni som har bestämt det? Är det helt okej? Neeeej!
---------------

Till helgen planeras stora festligheter (syrran fyller ju år imorgon) och det verkar kunna bli riktigt skoj. 

Nu ska jag svälja en liten vit tablett och lägga mig och läsa.

Puss, hej.
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0