Jag heter Lisa Harkman och jag är kass

Hittills har det varit allt annat än en bra dag. Och jag menar, dagen har knappt börjat.
Jag sov obeskrivligt kasst inatt. Klev upp alldeles för tidigt för mitt eget bästa och spillde en halv tallrik med fil och flingor i mitt knä. Sedan åkte jag till skolan.
Seminariet på två timmar kändes ungefär dubbelt så lång, alla verkade ha vaknat på fel sida och det blev aldrig någon riktig diskussion.
Nu är jag hemma igen och kämpar med att hålla mig vaken.
Ringde till CSN för att höra hur det egentligen går med min ansökan. Helt plötsligt var allting klart och jag kunde lämna en studieförsäkran. "Men är inte det bra då", tänker ni. Jo, det tänkte jag också. Tills jag såg på utbetalningarna att jag kommer att få ungefär 2 600 kronor i månaden. Jag som har en lägenhet på 3 300. Ljushuvudet Lisa Harkman har nämligen glömt att kryssa i rutan för lån. Vilket är jävligt irriterande för jag har aldrig glömt det tidigare.
Så nu måste jag vänta tills mina papper kommer tillbaka och så måste jag fylla i ändringsblanketten. Och sedan vänta igenom hela processen igen. Fy bubblan!
Och pengarna som redan börjar tryta...

Nu måste jag försöka fixa någon mat men jag är inte sugen på någonting alls. Ingenting.

Muntra upp mig, jag är grinig och deppig.

Puss, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0