Vila i frid JOX 356

Joxen är dödsdömd. Morbror ringde i veckan och berättade att den ska skrotas. Att det är lika bra.
Som jag berättade tidigare så gick den inte igenom senaste besiktningen. Men morbror trodde ändå att han kunde laga den relativt lätt. Nu visade det sig dock att det inte funkade så som han trodde. Och det är helt enkelt inte värt det att punga ut mer pengar på den bilen. Och han har helt rätt. För det är egentligen inte alls en bra bil, den är fallfärdig, gammal och grinig.
Jag panik-köpte den förra sommaren för att jag var tvungen att ha en bil under MT-sommaren. Den skulle liksom bara hänga med den sommaren. Att den sedan klarade även denna sommar var ju bara ett plus.
Men det är inte därför jag är deppig... Det är bara det att jag aldrig någonsin kunde se mig själv med ett körkort (det gör jag fortfarande inte). Och jag kunde absolut inte se mig själv med en egen bil. Och så fick jag tag på Joxen. Och jag tyckte om den. Helt enkelt.  
Jag vet att det låter fånigt. Men jag är fånig. Sådetså. 

Joxen

  Tack och godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0