Tokkär, tokavis och jävla Göteborg

Det är mindre än en vecka kvar på Humlegatan nu. I denna underbara lägenhet som har varit vår alldeles för kort tid.
Men det är inte mycket att göra åt.. Det positiva är ju iaf att vi slipper betala för en tom lägenhet över sommaren. Men jag insåg idag att det är väldigt lång tid kvar innan jag får börja jobba i Mora. En lång tid som måste spenderas i Malung.
Jag hatar det. Men jag har redan planerat in ett projekt som jag ska roa mina regniga försommardagar med.
Och så ser jag fram emot en tid i Kristiansand.
---------

De senaste dagarna har varit underbara. Det har varit fullt hus sen i onsdags då mamma kom till stan. Hon åkte hem igår. Som vi brukar göra när hon kommer hit har vi spenderat den mesta tiden på stan och till och med jag har shoppat. Det behövdes.
I fredags fick jag även besök av svärmor som kom förbi och var snäll och hjälpte till att packa ner så gott som allt vårt porslin. Sedan tog vi en tur till Ikea.
Senare på fredagskvällen kom äntligen älsklingen hem och det var ju det bästa. Också han var nyklippt och allt.
Efter att mamma hade åkt i lördags spenderade vi några timmar på Bergvik, sedan var det ju så klart dags för Eurovision.
Det var ju inte riktigt Sveriges år iår. Men jag är inte ett dugg förvånad. Plats 21 av 25. 
Min favorit var för övrigt Estland. Och Storbritannien. Mest för att Sir Andrew Lloyd Webber skrivit låten.
Men den sockersöte norrmannen var väl ändå en värdig vinnare. Antar jag.
Det är så skönt att ha en pojkvän som liksom förstår grejen med att se Eurovision bara för att kommentera och höja på ögonbrynen. Han klarade testet galant! Jag är tokkär. 
-----------
 
Jag är så tokavis också. På Miss Smith. Det dök upp ett sms i min inkorg idag som löd "New York, New York... Here we come! Tio dagar i september drar jag o Niklas dit!"
Fy bubblan! Jag vill också!!!!!
-----------

För övrigt så verkar det vara stora förändringar på gång. Inom kort kan alla mina bästa vänner bo i Göteborg. Gänget med stort G i samma stora stad. Utom jag.
Vad är det med Göteborg som jag inte förstår?!
-----------

Det var väl det jag hade att säga för tillfället.
Nu är det snart dags för Nip/Tuck. Hell yeah!

Puss, hej.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman! Blir du i malung något i sommar? Jag ska jobba där en hel månad, från vecka 26 t.o.m vecka 29. Hoppas du är där lite iaf :) Puss

2009-05-19 @ 19:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0