"Tack för den här tiden vi haft tillsammans"

Citatet kommer egentligen från Björn Starrin, aka Pölsa i Starboys som han sa till mig igår kväll på banketten. Men citatet passar faktiskt bra helt och hållet idag.
För idag var det SFSFUM´s sista dag. Det känns jävligt gött att vi faktiskt klarade det. Och klarade det rätt bra också, om man ska tro på responsen som vi fått.
Men en sak är säker: Jag vill aldrig mer se tvåkronorsmuggar från Ikea igen!!!
----------

Banketten igår blev en stor succé! Jag åkte dit vid fem och hjälpte Linda och Elin att ställa iordning allt. Tanken var att allting skulle dra igång 18.30, men mötena på universitetet drog ut på tiden så klockan hann bli närmare åtta innan folket började droppa in.
Förrätten var hemsk men resten av maten var underbar. Starboys gjorde en enorm dundersuccé och det pratades om att detta var den bästa SFS-banketten någonsin.
Det blev en relativt lugn kväll för min del. Ett par drinkar och ett par glas vin. Men jag, Linda och Elin valde att dra oss hemåt redan vid tolv för att orka med hela söndagen.
Vissa av de andra var inte lika smarta( eller tråkiga?) så mötets sista dag var en aning seg, sömnig och lättirriterad. Mina kollegor i infodisken har tagit tupplurar i skift hela dagen för att ens ha en chans att kunna stå på benen. Vatten och mjölk har gått åt ordentligt och en och annan har gett skumma ljud ifrån inne på en låst toalett.
Allt detta tar vi dock som ett gott tecken. Är man bakfull har man haft skoj.
-----------

Vid 18-tiden ikväll lämnade vi universitetes lokaler efter en ordentlig städomgång. Nu har jag världens tröttaste fötter och har sedan spenderat kvällen i soffan med fötterna långt från marken.
-----------

Jag har blivit dunderförkyld också. Helt plötsligt. Bara sådär.
Men så går det när man envist ska gå runt i alldeles för lite kläder när det är full storm utomhus.
----------

Nu är det hur som helst verkligen dags för sängen. Imorgon ska jag sova ut eftersom jag faktiskt offrat en hel helg åt 500 vilsna studenter. Det har jag väl ändå rätt till?

Puss, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0