För gamla för att passa in

Det har varit en ordentlig fullt-upp-dag idag.
Det började med att halva släkten kom hit. Plus Jonas.
Vi gick på marknaden. Det var olidligt varmt och jag fick en släng av solsting. Men jag fick även tag på två Nemi-tidningar, två ramar och 14 par strumpor. Så nu har jag strumpor så det räcker iaf till höstmarknaden.
----------

Efter det gjorde jag mig i ordning och cyklade iväg till Flanders. Vi började spela Settlers och jag låg jävligt bra till. Sen blev det Robinson-final som vi tydligen var tvugna att se, så Settlers fick en paus på 1 1/2 timmar. Sedan tog Anders övertaget och vann. Idag igen.
Men jag tog igen det tillsammans med Emma på kubb efter det och vann båda gångerna.
Efter det traskade vi ner till Toms. Det var alldeles lagom mycket folk och man fick väl träffa både kända och okända människor. Men de är så otroligt dåliga på drinkar på det stället. En mohito kunde de inte göra, inte en tequila rose med mjölk heller. Och när Flanders bad om en Mintu Black frågade dem " vad är det i den?"
Hallå?!
------------

Martin blev portad från Toms i ett år. Jag blev skjutsad runt hela Grönland i en rullstol, fyllekäket blev inställt på grund av risk för bråk, och så vidare....
------------

Vi hamnade i Grönlandsparken för att Martin ville kolla på folk han kände.
"Är vi för gamla för att vara här?" frågade han besviken.
"Ja" svarade jag och pekade på alla med studentmössor på huvudet.
-----------

Martin har nog lite Malungs-abstinens ändå. Han vägrade gå med på att gå hem efter G-parken. Han tyckte att det var "på Niss allting hände".
I legging och klänning frös jag ("som en isbjörn i Napoleon" som världens bästa Emma skulle sagt).
Men där stod vi.
När klockan närmade sig 03.00 frågade jag om han inte hade fått nog och vi fick äntligen börja dra oss hemåt.
-----------

Nu är jag hemma i sängen och fyser fortfarande som en tok. Men det är nog ändå värt det, för jag har haft riktigt kul ikväll!

Väl mött (eller kanske inte) imorgon.

Puss, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0