Tack för idag, slut för idag

Dagen började med en smärtsam tripp till fotvården för att fixa till min nagel som mest bara är ivägen för mig såhär sommartid.
Jag var där i max tio minuter och jämrade mig.
180 spänn för att slipa en jävla nagel! Jag är väl inte gjord av pengar heller!
Hmmf, menmen.
-------------

Det var tokvarmt imorse så när jag kom hem satte jag mig på en stol i solen för att läsa min underbara bok.
Jag satt där ungefär en halvtimme, när solen då hade varit försvunnen i cirka 20 minuter, gav jag upp och klampade bittert in igen.
Efter det har det inte blivit så mycket vettigt gjort.
---------------

Hur var er midsommar då?
Jag har då haft hur kul som helst!
Midsommaraftonen spenderades ute i Flanders stuga med hans familj plus Martin. Någon timme i en båt med ett fiskespö i handen har nog inte hänt på år och dagar.
Hur som helst så var det mycket trevligt.

Midsommardagen började med den traditionella trippen till mormor i Nusnäs där det bjöds på min favoritmat.
Efter det var det bara att brumma hemåt och fortsätta bort mot festen.
Jag och min syster packade på våra cyklar på min lilla bil och åkte till Sommarvägen. Eftersom Linda inte kunde bestämma sig om hon skulle dricka alkohol eller inte garderade vi oss med båda alternativen.
Nu blev det ju så att alkoholen flödade hela kvällen igenom.
Så det kan låta följt av två olika omgångar av ölspelet.
Alla var ordentligt på gång och den goda stämningen var hög.
Vi var ett gäng som valde att dra vidare till Toms, men det hade nog varit roligare att vara kvar hos Maria och Bråmå ändå.
Än en gång kunde jag konstatera att de som står bakom baren på Toms verkligen inte har någonting där att göra.
Hoppas de skärper till sig till dansbandsveckan.
Linda sprang runt och bjöd ungefär halva Toms till deras fest nästa helg. Det tyckte jag var mest roligt.
Det blev ändå en så väldigt bra kväll. Eftersom alla var lika igång och på så bra humör.
Det hade dock kunnat bli ännu mer lyckat om vi inte hade blivit blåsta på den där efterfesten. Menmen.
Jag bjuder på några bilder från kvällen. Håll till godo.

Midsommardagen 2009Midsommardagen 2009Midsommardagen 2009Midsommardagen 2009Midsommardagen 2009Midsommardagen 2009

-------------

Imorgon ska jag lära mig att sminka.
Inte andra, utan mig själv dessutom. Det kan ju bli väldigt spännande.
Jag åker med andra ord till Karlstad imorgon bitti för att utnyttja diverse presentkort och för att känna på Sola i Karlstad.
Men jag kommer hem redan på onsdag igen.

Bussen går tidigt imorgon så det är dags att stänga ner och släcka lampan.

Puss, hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0