Farväl älskade Brogatan

Imorse var en konstig morgon.
Vaknade strax efter klockan fem och var klarvaken och hungrig.
Gick upp och fixade mig en frukostmacka och satte mig i soffan och såg på teve. Fast det inte är speciellt mycket på teve halv sex på morgonen.
Vid åtta somnade jag om i soffan och vaknade igen vid halv tio. Då kändes det liksom som det var en helt ny dag.
Om det ändå vore så väl.
---------------

På eftermiddagen bar det av upp mot universitetet för ett möte först i informationsgruppen och sedan med hela projektgruppen.
Info-gruppen-mötet behövdes verkligen och nu har jag lite mer koll på vad jag ska göra.
Nu ska vi bara boka in ett redaktionsmöte så vi kan börja planera tidningen på riktigt.
-------------

Systra mi fick jobbet i Hagfors trots allt. De hade till och med gjort en ny tjänst bara för henne.
Grattis säger vi till henne.
Så efter mötet följde jag med henne hem och firade med kladdkaka och krossad-choklad-glass.
--------------

Nu är det på riktigt. Lägenheten på Brogatan är uppsagd och kommer snart inte längre tillhöra mig. Flyttpapperen kom idag.  
Lägenheten som jag hatade men som jag sedan älskade och som jag sedan låtsats bo i under ett halvår.
Farväl älskade Brogatan.
---------------
 
Det är en Kjellvander-kväll ikväll känner jag. För att det behövs.
 
: When I die it won´t be the first time I wish that I was somewhere else :


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0