Råttorna åt upp julmaten

Haha, nu blev ni nyfikna, eller hur?
"Rubriken har ingenting med artikeln att göra". Så att säga. För så är det ju inte (hoppas jag).
--------------

Dagen har varit fullproppad.
Började med att gå igenom mina och Robins saker som fortfarande inte blivit uppdelade. Sedan en lunch på Sandbäcks med samma nämnda man. Som två människor som just delat upp ett liv till två igen.
Sedan kom världens härligaste Emma och tog en fika med mig. Men vi hade ovanligt lite att skvallra om tycker jag. Vi hänger liksom inte med i Malungslivet längre som vi en gång gjorde. Men det spelade liksom ingen roll.
-------------- 

Efter det fixade jag årets sista julklapp och liftade med Emma hem.
Sedan lekte syrran frisör och färgade håret på mig. Och delar av badrummet.
Kvällen avslutades med den traditionsenliga uppesittarkvällen framför Bingolotto med mor och syster. Och utan vinst (också traditionsenligt). Däremot blev det smörgåstårta, chips och ett glas vin eller två.
-------------

Imorgon är det julafton igen och vi tar vårt pick och pack och åker till mormor.
Jag tycker om att vara där på julafton. Hon har iaf julgran.
------------- 

Förfesten är fixad för juldagen. Flanders är fortfarande tråkig och bangar förmodligen. 
Däremot är det bestämt att Martin kommer nästa vecka och firar nyår med oss. Woho!
-------------

Idag har jag även fått min nya klänning lagad. Den klänning som var trasig redan när jag köpte den. Min mammas arbetskompis var snäll och fixade den åt mig och nu sitter den görbra. Görsnygg är den också. Nu är bara frågan när jag ska använda den. Juldan? Nyår? Det är bara det att det känns så ovärt att dra på sig det tunna tygstycket när det är så jävla kallt utomhus i denna delen av landet. Aja, jag får fundera på det.
-------------

Nu är klockan mycket och jag måste sova om jag ska orka upp och titta på sista avsnittet av julkalendern imorgon. Hejja Stål-Henrik / Henrik Stål!

God natt
och god jul. 

Verner och Verner - Vår julskinka har rymt
För att vi hittade den borttappade skivan idag. 

Kommentarer
Postat av: Emma

Härligt att hon lyckdes laga din kläning! Hoppas du har haft en riktigt bra julafton. Syns imorgon, lite lagom runda under fötterna och fruktansvärt glada hoppas jag! Puss puss puss

2009-12-25 @ 00:25:10
URL: http://rockon86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0