"Smile like you mean it"

Dagarna i Karlstad fortsätter att komma och gå.
Jag har börjat på utbildningen och än så länge har jag egentligen absolut ingenting att säga om den.
Nollningen är inte alls min grej men jag ska försöka delta resten av veckan.
-----------

Jag trivs mer och mer i min lilla lägenhet. Nu börjar den verkligen likna något.
Idag hade jag till och med extrem tur. I någon vecka nu har jag satt ut flera annonser på Blocket för att försöka få tag på en brudkista som jag kan använda som soffbord. Fast utan resultat så klart.
Men så idag hade jag fått ett mail vid 14-tiden där det stod att de hade en kista i Säffle som bortskänkes.
- Yes, tänkte jag. Säffle är ju inte speciellt långt bort.
Jag ringde och sa att jag ville ha den.
- När kan du komma och hämta den? Eller förresten vart bor du? frågar hon på andra sidan.
- Karlstad, svarade jag.
- Min son bor i Karlstad och de är strax påväg dit nu, vänta så ska jag fråga om de kan ta den med sig.
Sagt och gjort. Nu står den här vid min soffa, gratis, hemlevererad och uppburen till lägenheten.
Den är iofs inte vit och det är en del andra saker som måste fixas men jag är ändå nöjd. Får se om jag ger mig på ett försök att måla om den senare eller om den får vara som den är. 
---------- 

I övrigt så önskar jag att mycket var bättre just nu.
Jag har haft bättre dagar, om man säger så.
Jag har inte motivationen att gå till skolan med hundratjugo personer jag inte känner, min kropp säger emot på ett sätt den absolut inte borde och jag har en klump i magen mest hela tiden. Till exempel.
Jag har mått bättre, helt enkelt. 
----------

Helgen var iaf bra. Till en viss del. 
Men sen kom söndagen och tog mig brutalt tillbaka till verkligheten. 

Men det kommer bli bättre, visst?

Hej.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0