"Touching all the trees to see if there was one with bark like mine"

Jag sitter ensam. I en lägenhet för två i Karlstad.
Sambon är hemma i dalaskogarna och det känns redan alldeles för ensamt. Det är konstigt.
Han har verkligen slagit undan mina fötter. Men fortfarande på ett fruktansvärt bra sätt.
-------------------
Att spela Guitar Hero är skitkul. Tydligen.
Iaf enligt vår granne som varje dag strax efter klockan fyra drar igång. Varenda dag.
Tror att han har ett helt sånt där rockband som han flitigt varvar mellan gitarr och trummor.
Skitkul. Verkligen.
------------------
Den 27:e november är bokad. Helt klart.
Då kommer min husgud Christian Kjellvander återigen till Koriander. Om det nu inte är ett gammalt gig som fortfarande står på hemsidan och jag har fattat fel. Jag hoppas verkligen inte det. För en Kjellvander-spelning skulle sitta så fruktansvärtjävlabra just nu.
------------------
Imorgon är det möte igen. Då ska vi förmodligen fortsätta tjaffsa om den där webbtidningen som vi tydligen ska bygga upp. Och alla kommer snacka om sina otroligt roliga praktikplatser. En sån som jag aldrig fick. Eller aldrig skaffade.
Skitkul. Verkligen.
--------------------
Jag önskar att jag kunde vinna på lotto. Eller rättare sagt, jag och min sambo. För jag vill få ordning på den fortfarande ganska kala lägenheten som vi lever i.
Innan Norge slår till.
--------------------
Lägger ner här. Det är dags att dra sig mot den tomma sängen.
Ikväll ska jag kryssa mer än jag någonsin gjort. Bara för att jag kan.
---------------------
Christian Kjellvander - Polish Daughter
För att jag inte riktigt gjorde den låten rätt när jag lade upp den i förra inlägget. Jag fokuserade på en enda textrad. Och egentligen handlar den inte om det. Jag hade bara en av mina sämre dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0