"Heeej! Vill ni ha en kram?"

Jag har haft en väldigt bra helg. På senaste tiden har många helger varit väldigt bra. Men den här var helt enkelt lite bättre.
Det började med en ledig fredag då vi passade på att städa lite i lägenheten, handla och besöka bolaget. På kvällen tog vi bussen in till stan och mötte upp världens bästa Isabell på stationen. Hon var sig alldeles lik och jag kom genast på hur mycket jag hade saknat henne.

Lördagen började med en tripp till Tyr-stugan med syrran och Isabell för att säga hej till pappa som var där och sprang runt i skogen. Sedan tog vi bussen ner på stan och shoppade lite medan älsklingen mötte Nike på stationen.
Jag hittade världens finaste klänning och behövde därmed inte längre fundera över vad jag skulle ha på mig under kvällen.
En till tripp till bolaget innan vi åkte hem och några timmar senare var inflyttningsfesten på hum- hum- Humlegatan igång.
Det blev riktigt bra, helt enkelt. Sådär lagom mycket folk och väldigt trevligt folk. Det kan ju helt enkelt inte slå fel.
Sofia var trött efter en hel dags arbete men hon var ändå så snäll att hon höll sig vaken och kom förbi för att säga hej.
Jon kom också förbi en sväng med sin dejt. Och han passade så klart på att mobba mig lite för mitt nya jobb.

När klockan började rulla iväg tog vi bussen ner på stan. Här valde killarna att svika oss och bege sig mot biljardborden på Score, medan jag, syrran och Isabell följde planen och gick på Arena för att se Lasse Lindh.

Jag lyckades skrika mig hes under kvällen. Mest för att jag ville överrösta de 20 tjejerna i rosa och blått hår som den övriga publiken bestod av. Och för att de var alldeles för länge sedan jag var på en bra spelning där man kunde bete sig precis hur man ville.

Det blev en ganska sen kväll och vi var alla lite slitna dagen efter. Vi följde Isabell och Nike till tåget och det var synd att de var tvugna att åka hem.
Men idag är vi tillbaka i verkligheten igen, antar jag. Lägenheten ser fortfarande ut som ett slagfält, men vi valde ändå att ta en extra söndag idag. Lite stök är bara hemtrevligt. Ett tag.
Jag är fortfarande hes och det är jobbigt att prata när rösten sviker hela tiden. Men det är nog borta imorgon.

Nu ska jag krypa ner i sängs.
Orkar inte skriva mer.

Puss, hej.

Lasse Lindh - F
För att jag saknade den på spelningen. Den var alldeles för kort och dåligt ljud. Spelningen alltså.
Och för att det inte är alla som har fått tre affischer gratis av självaste Lindh. Bara sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0