N....K....P

Första dagen på NKP.
Och oj, vad bra det verkar vara!
Jag blev utkastad på jobb direkt och det är så jag vill ha det.
Fick först följa med Sofia till sjukhuset för avtackandet av Carema. Jag var där i rollen som fotograf. Och jag gjorde nog ett av de allra sämsta jobben jag någonsin gjort. Utan att överdriva!
Jag skäms och tycker synd om Sofia som är tvungen att använda de bilderna till sin fina artikel.
-----------
Efter det blev vi bjudna på lunch av chefen (som för övrigt är en riktigt go göbbe).
Sen fick jag bege mig till räddningstjänsten för ett jobb på egen hand. Tre unga brandmän och en brandbil.
Jag behöver nog inte säga så mycket mer.
-----------
Och nu står det klart, jag får vara på NKP i två veckor. För han som väntade på att hans fru skulle klämma ut en bäbis, han åkte in till BB och fick en son imorse.
De hade vadslagning på redaktionen.
----------
Det är stora skillnader på NKP och att jobba på MT. Program som jag inte kan, bättre könskvotering och en bättre vilja att instruera och förklara. En del iaf.
Men jag hittar verkligen inte i Kristinehamn. Det var första gången jag satte min fot i den stan idag.
Och i helgen ska jag jobba själv. Och ge mig ut i redaktionsbilen och hitta till en massa ställen. Och det gör mig så nervös!
Det ska bli riktigt spännande att ge sig ut i det totalt okända.
Jag var ju inte sån expert på Mora heller när jag var där, men då hade jag iaf ett humm om vart saker och ting låg. Nu har jag verkligen inte en susning.
Hej, Eniro!
----------
Jag ska snart gå och sova, för jag ska upp tidigt och jobba imorgon.
Älsklingen ringde för en stund sen och berättade att han kommer hem inatt trots allt. Woho!!
----------
De har fest i lägenheten bredvid och jag ber till gudarna att det bara är en förfest och att de drar vidare snart, så jag får en chans att sova några timmar.
---------
Jag fick min utbildning över telefon idag också. Och jag slapp ringa själv.
Men det blev ju inte en utbildning på två till tre timmar som det var sagt, snarare femton minuter.
Men det duger gött det, skulle jag tro.
---------
Nu är klockan snart tio, det är fredag och jag ska börja dra mig i säng. Det kommer bli en väldigt låååång dag imorgon.
---------
Sofia, du är bäst, som fixade det här jobbet till mig!!
Äntligen är jag journalist igen.
Även om det bara är för två veckor..
---------
Puss, hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0