Stel som ett kylskåp

Det har hänt en hel del sedan jag uppdaterade sist.
I måndags hade jag väldigt tråkigt. Så på eftermiddagen laddade jag min mobil full med fartiga låtar och begav mig upp till Tyrstugan och sprang ett varv i skogen. Och detsamma i tisdags.
Mest som ett försök att få någon ordning på den här icke-sömnen som jag lider av.
Och mamma hade fel, jag får fortfarande såna där spring-ryck ibland.
Men också därför jag har varit stel som ett kylskåp de senaste dagarna.
---------------
Igår kom mamma till Karlstad. Hon kom hit med jobbet för att gå på matmässa i travhallen.
Eftersom de hade biljetter över fick jag följa med dem.
Fick gå runt och smaka på allt möjligt och samla på mig roliga recept och presenter.
Jag tycker det är skitkul med mässor.
----------------
Dagen idag har verkligen inte gått som det var tänkt och jag är superstressad just nu.
Mamma stannade över hos oss inatt och idag ville hon gå på stan. Jag sa att jag kunde följa med en stund (för att jag hade saker att göra här hemma).
Men så klart så blev det inte så. Och de senaste fyra timmarna har jag bara byggt på min stress. Så jag kan nog glömma att jag ska kunna sova inatt.
Dessutom trodde jag att jag skulle ha ett telefonmöte idag. Ett viktigt sådant. Men ingen har hört av sig, och jag tänker inte sitta och betala en utbildning över telefon som ska ta två-tre timmar. De får dom allt stå för.
Men nu blir det väl kicken nästa.
------------------
Men.. Över till de lite bättre nyheterna:
Jag ska jobba imorgon och hela helgen om det funkar bra.
Kristinehamns-posten. Hell yeah!!!
Sofia som fick fast tjänst där för ett tag sen rekomenderade mig till hennes chef, eftersom hon visste att de behövde vikarier. Och han ser fram emot att träffa mig.

En man där går tydligen runt och väntar på att hans fru ska klämma ut en bäbis (som tydligen inte vill komma ut riktigt än), och efter det ska han tydligen vara ledig i två veckor, så om jag har lite tur blir det några fler dagar spenderade i Kristinehamn,
Det ska bli väldigt skoj att ge sig ut i journalist-rollen igen. Men rostigt. Och jag är grymt fruktansvärt nervös!
----------------------
Nu hinner jag inte skriva mer. Måste försöka varva ner innan sängdags.
-----------------------
För övrigt. Är det någon mer än jag som tycker den här crime medicine.com-reklamen är skitskum?!
"Medicinen kanske inte alltid innehåller det man tror, men man får ju chansa lite för ett bra pris..." WHAT?!?!?!
Jag har inte vågat gå in på hemsidan heller, dock. Men kanske hamnar på någon svart lista eller nåt om man gör det.
Skumt iaf. Skitskumt.

Puss, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0