Ge dygnet några fler timmar. Jag behöver dem.

Enligt schemat skulle jag egentligen vara ledig idag eftersom jag jobbade (så jävla mycket) i helgen. Men chefen ville bestämt att jag skulle komma dit. Så efter skolan var det bara att sätta sig på bussen via Filipstad och vidare mot Kristinehamn.
Men jag tog mig friheten att bara sitta där några timmar och sedan åka hem och fortsätta skriva hemma i soffan.
Jag har jobbat dygnet runt de senaste dagarna känns det som. Det finns miljoner saker jag borde göra här hemma, men jag hinner inte. Och hinner jag så orkar jag inte.
Du ser hemskt trött ut, sa Helena idag. Och jag kunde inte annat än hålla med.
Och det är ju uppenbart att min kropp vill att jag ska vara lat. Den beter sig inte riktigt som den borde just nu...
------------
Jag får väl säkert äta upp det för att jag säger det, men jag är faktiskt riktigt nöjd med mitt resultat från helgen. Tre sidor fulla med sport och min byline nästan överallt. Det var jäkligt nära ett scoop också. Nu blev det ju inte så, men en bra nyhet som inte stod med på min "to-do"-lista iaf.
Några snopna stavfel har kommenterats, men det är faktiskt sånt som händer när man är stressad från tårna. Men fortfarande jävligt irriterande. 
-----------
Mina grejer har faktiskt varit med på två löp hittills insåg jag idag.
Jag har inte ens tänkt på att NKP faktiskt har ett löp. Kanske för att det faktiskt är så fruktansvärt fult så det egentligen inte är något att se.
Men löp är ändå ett löp, och det är stort. Helt enkelt.
-----------
Nu ska jag svara på ett av de bästa mailen jag fått någonsin. Sen är det bara att dra sig i säng och försöka få lite sömn inför en ny arbetsdag imorgon.
 
Puss, hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0