"Är du nu här igen?"

Första dagen avklarad tillbaka på MT-redaktionen.
Det märks tydligt att man inte har skrivit på ett tag.. Stod alldeles för stilla i huvudet. Kände mig helt ringrostig.
Känns som om allting går i slow motion och jag har inte fått klart någonting vettigt.
Dagen har i alla fall spenderats på cirkusskola på Mora camping. Det var kul att se och ungar är så jäkla modliga. Eller korkade. Jag vet inte. Jag hade säkert också gjort det dom gjorde när jag var tio, men nu vet jag bättre. Helt enkelt. Eller så är jag bara feg.

Några nya ansikten på jobbet också. Dan och Björn. Så den höga testosteronhalten är fortfarande kvar.

Jag har fått ta Mister Widells plats på redaktionen när han är på semester. Vilket innebär att jag helt klart har den bästa platsen med den skönaste stolen att sitta i. Det tackar jag för.

Ibland känns det hur bra som helst att sitta där i tidningshuset. Att man hamnat rätt och liksom lyckats med någonting för en gångs skull. Men lika snabbt kan det slå om och man kan inte riktigt förstå varför man sitter där. Att man inte riktigt förtjänar att vara där.
Det är nog den där hatkärleken igen. Eller bara mitt totalt kassa självförtroende.
----------------
Mina vuxenpoäng ramlar stadigt in just nu. Inte nog med att jag skaffat körkort, idag fick jag också ta en första tur i min egna bil. Jag har visserligen inte betalat den än, men den är ändå min. Snart.
Den är röd och den är faktiskt ganska söt. Det är det enda som behöver sägas. Nu står den här på gården och väntar på att få bli körd till redaktionen och börja jobba imorgon.

Ett extra vuxenpoäng är att mitt körkort har kommit och ligger och väntar på mig på postkontoret hemma i Malung. Får se när jag hinner hämta det.
-----------------
Jag vill inte vara här nu. Jag vill vara hemma och bråkas i gröna lakan och mjuka kuddar. Ett dygn har gått och det är alldeles för många kvar.
------------------
Mina ögon orkar inte hålla sig öppna mycket längre till.. Det är dags att decka. Tio över tio.  

Chipp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0