Det dunka-dunkar utanför fönstret

Idag har det varit en fullspäckad dag vill jag lova. 
Började med att jag sov otroligt dåligt inatt. Vet inte om det var adrenalinet som aldrig riktigt gick ur från gårdagskvällen eller om jag bara inte var trött. Armen värkte ju som bara den också. 
Var tvungen att gå upp alldeles för tidigt imorse eftersom jag hade en tid hos sjukgymnasten i Malung som ville kolla på min arm. Hon var fruktansvärt bra och förklarade klart och tydligt vad det är jag lider av. För lider gör jag. Det förstod hon. Hon gav mig alternativ smärtlindring med hjälp av ström. Ingenting märkvärdigt tyckte jag, eftersom jag ägt en sån apparat själv till benen. Och jag tror banne mig att det hjälpte. 
Har fått ett träningsprogram nu och jag ska fortsätta gå hos henne. Men det kommer ta lång tid innan det blir bra verkar det som. Om det nog blir bra. 
Tydligen är det vanligt att äldre människor har samma problem som jag, men extremt ovanligt att en sån som jag ska ha det. Är det inte typiskt. 

Sedan tokgasade jag tillbaka till Mora för en klipptid. Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag gillar min nya frilla eller inte...
Dagen på jobbet har också varit full. Och det är bra. Sitter kvar på jobbet just nu och har bara polisen kvar att ringa, sen får jag åka hem.

Det är disco utanför, ungefär. Utanför redaktionsfönstret står ett stort tivoli på Kajen och folk skriker som galna. Men lite dunka-dunka är väl aldrig fel. 

Igår fick jag åka ut på min första akuta tillbud. I Orsa. Tur att jag hade en prins i krokarna som ställde upp som chaufför och som kan trycka lite mer på gasen än vad jag vågar.
Historien slutade inte lyckligt och det var inget vidare kul jobb att åka på, men det måste göras. Och jag gjorde det. Med en underbar prins som stöd. 

Ska ringa polisen igen nu och hoppas att de svarar. Så jag får åka hem sen. Och soooova!!

Puss, hej.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0