Tekniktrassel, milt uttryckt

Idag har jag hatat allt vad teknik heter. Mest för att det verkligen har vägrat fungera.
Efter en del krångel fick jag till slut igång redigeringsprogrammet imorse och kunde redigera klart filmen. Den blev verkligen så mycket bättre med Hamids voiceover och resultatet blev jag riktigt nöjd med. För att vara min första "riktigt" redigerade film.
----------
Efter att den var klar rasade resten av alla grejer jag skulle göra undan för undan.
Datorerna var så fantastiskt långsamma så det blev inte många bildspels-bilder redigerade, flash-programmet vägrade fungera och jag hann aldrig äta lunch.
---------
På vägen hem ringde Jon och ville ha shoppingsällskap på stan. Så jag hoppade av på torget och mötte honom i Mitt i city.
Lite julklappstittande blev det och sen ställde jag mig och väntade på bussen mot Färjestad.
Det är verkligen ingen bra idé att åka stadsbuss till Färjestad klockan 18 när det är matchkväll. Det var inte så många som väntade på bussen till en början, men eftersom den blev nästan 20 minuter sen "på grund av halka" så hann det ansluta sig en hel del. Och än en gång var bussen så full att jag inte kom av vid min busshållplats. Inte hjälper det att alla hockey-spännisar vägrar flytta på sig heller.
---------
När jag kom hem tänkte jag fixa resten av redigeringen som jag gav upp i skolan.
Men nej, då vägrar mitt fotoöverföringsprogram att fungera. Så bilderna ligger fortfarande kvar på minneskortet och jag kan inget göra.
Fruktansvärt frustrerande när tiden är så hemskt knapp redan.
----------
Och den här jävla bilen ska vi inte ens tala om. Den som fortfarande står stendöd ute på parkeringen.
----------
Vad sägs om papper och penna, och hästdroska, människor?!
----------
Nåja, nog klagat för ikväll.
Ska istället försöka dra mig i säng tidigt, så kanske jag får sova lite iaf.

Puss, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0