December numero ett

Då har det blivit december igen.
Det känns verkligen inte så. Men det beror nog mest på att snön lyser med sin frånvaro.
Idag har jag iaf satt upp julstjärnan och adventsljusstaken. Är sugen på att skaffa en ljusslinga till balkongen också, men min ekonomi tillåter inte det just nu.
Stan är proppfull med folk hela tiden. Jag har hört talas om någonting som kallas att julhandla.
Eftersom jag inte har fått någon lön från NKP än så kan inte jag julhandla. Det betyder att än en gång blir jag tvungen att planera varenda julklapp jag ska köpa och sedan köpa den i allra sista sekunden. Och är den slut är det kört. Jävligt trist, men det finns inget annat jag kan göra.
--------------------
Jag försöker förbrilt hitta någonting att fylla mina närmaste dagar med. Mest för att jag vill fortsätta i samma takt som jag gjort de senaste veckorna. För att inte hinna tänka på hur ensam jag känner mig.
Och för att dagarna ska gå så fort som möjligt.
-------------------
Men jag har inte mått något vidare idag, Jag börjar bli förkyld, jag känner det.
------------------
Idag har jag avslutat bildjobbet åt fbk-projektet. "Jag ska hälsa från alla att de var jättebra, även killen från reklambyrån tyckte de var superbra. Du ska ta åt dej all ära" svarade min syster idag när jag skickade ett sms och frågade om bilderna var okej, för jag var lite orolig.
Så det känns riktigt kul. Ska försöka få tid att vara med på deras presentation också, så jag får se slutresultatet.
---------------------
Minna hade träffat Winnerbäck i fredags. Hon berättade det och var helt uppe i det blå. Det fick mig att komma ihåg den gången på Göta Lejon när jag fick träffa honom och gjorde bort mig.
"Malung? Där har jag varit"

På tal om Winnerbäck:

: Jag är så trött på alla mail och koder. Jag vill ha dig här på riktigt inatt :
För att det finns ingenting som passar bättre just nu.

Puss, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0