"Vi har inget kö-system men om någon är före, så får de den"

Ungefär så sa tanten på Wermlands invest centrum fastigheter till mig idag. När jag var där i tankar att skriva kontrakt.
Är inte det ett kö-system undrar jag.
Det som skulle bli så bra. Den bästa lägenheten man kan tänka sig. En fantastisk lägenhet med en fantastisk sambo, och så förstör dom det med dubbla budskap. Inte okej!
Men det finns ju fortfarande en chans. Och som Han sa, det är inte hela världen, det finns andra lägenheter.
Så länge jag fortfarande får behålla min fantastiske sambo.
--------------

Igår började skolan igen. Påbyggnadskursen i Molkom.
Det var väldigt kul att komma tillbaka. Det kändes naturligt på något sätt. Och det var kul att få se den nya kullen journalister.
Det kändes lite konstigt att köra vägen mellan Karlstad och Molkom i egen bil på egen hand, den vägen som man åkt buss fram och tillbaka ett helt år.
---------------

Nu är jag tillbaka i Malung ett tag innan det är dags att dra tillbaka till Karlstad. Jag vet fortfarande inte vad jag tror om utbildningen. Än så länge känns allt så luddigt. Men det blir nog bra när vi väl kommer igång.
Ett mycket stort plus är ju att Peter kommer förbi snart. Men inte som elev, utan denna gången som gästföreläsare som nybliven webbredaktör på Skånskan.
---------------

Klockan är snart elva och jag är inte alls speciellt trött. Men ska nog dra mig i säng ganska snart ändå.

Puss, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0