Rastlös på ett bra sätt

Jag är kär. Så upp över öronen förälskad!
Mannen åkte härifrån för två timmar sedan och jag börjar redan lida av allvarliga abstinensbesvär.
Men en arbetsvecka går ju så fort. Visst?
--------------------
Igår var jag bjuden på Jennys 26-årsfest, vilket jag väldigt gärna ville gå på. Men samtidigt ville jag också väldigt gärna träffa mannen eftersom vi liksom fick chansen till en bonuslördag som vi inte hade räknat med. Så vad gör man? Man drar med sig mannen på 26-årsfesten så klart. Det var trevligt, det bjöds på tacos och pannkakastårta, och jag är glad att mina väldigt frispråkiga vänner inte skrämde bort honom.
Efter vin, tacos och tårta drog vi vidare till Båten där Satan takes a holiday spelade. Det var ganska bra drag där.
----------------------
Vi hade ett sånt där fint deep talk igår. Jag och mannen. Ett sånt där vad-är-det-vi-sysslar-med-egentligen-och-vad-kommer-att-hända-prat. Jag tror inte vi kom fram till någonting konkret men båda fick nog lite panik när vi insåg att jag lika gärna kan vara borta från Karlstad om tre veckor. "Vi träffs när vi vill träffs och vill vi inte träffs så gör vi inte det. Men det vill vi ju". Ungefär så sammanfattade han vår diskussion.
------------------------
Igår sprang jag även på ett kärt återseende. Jag hade varit på stan och hade precis klivit på bussen hem. När bussen rullade runt hörnet såg jag någon som jag kände igen vid ett bord på torget. Jag bestämde mig för att hoppa av bussen vid nästa hållplats och gå tillbaka för att titta. Och visst var det Miss Smith som satt där med Niklas! Det var så kul att träffa henne, det var verkligen en evighet sen. Jag fick även chansen att fråga hur det var med magen, eftersom hon ska ha barn om cirka tre veckor. Jättekul! Vi satt i solen, diskuterade livet och journalistik i närmare en timme innan de behövde dra vidare. Jag är väldigt glad för att jag klev av bussen och gick tillbaka!
Nu ska jag försöka göra någoting produktivt av den här rastlösa känslan som jag känner i kroppen.
Puss, hej.
Satan takes a holiday - Who do you voodoo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0