"Jag måste ha varit någon annan innan jag kände dig"

Jag är här och tassar igen. Mest för att jag just nu känner att jag måste få skriva av mig lite. Och i brist på annat forum är jag helt enkelt tillbaka. Igen.
-----------------------------
Det har hänt mycket sedan jag gjorde ett halvhjärtat inlägg senast. Bland annat har jag börjat (och snart till och med fullföljt) tio veckors praktik på Värmlands Folkblads maknadsföringsavdelning. Det har varit mycket roligare än jag trodde att det skulle vara och jag skulle verkligen inte ha någonting emot att sitta kvar på mitt lilla kontor ett bra tag till och planera tävlingar, jaga samarbetspartners och leka i Indesign. Men snart ska jag visst tillbaka till MT-redaktionen och den journalistiska banan igen. Och det är ju inte fy skam det heller.
------------------------------
Och så var det ju en sak till. Den här mannen som totalt har förvridit mitt huvud de senaste veckorna. På ett bra sätt alltså. Ett mycket bra sätt. Allt som började under en blöt kväll på Nöjesfabriken med ett dovt ljud av Mustasch i bakgrunden. Det var en spännande kväll, minst sagt.
Men faktum är att jag aldrig har känt mig så bekväm med någon på så kort tid som jag gör med honom. Någonsin.
Jag har nog heller inte träffat någon med en sån klockren humor, och skrattat så mycket, som hos honom.
Och så är det ju någonting visst med den där dialekten också.
Men så väldigt enkelt är det ju inte. Varför skulle någonting sådant här någonsin vara enkelt.
Det går inte att sticka under stolen med att vi egentligen lever två totalt motsatta liv, och det går snart inte att bortse från längre.
------------------------------
Om några veckor tar min treåriga utbildning slut. Än en gång försvinner skyddsnätet under mina fötter. Vad gör jag då? Var gör jag det? Och hur tar jag mig dit?
Man är liksom tillbaka på noll igen.
Puss, hej.
Mumford and Sons - Little lion man
För att den har blivit någonting alldeles eget de senaste veckorna.

Kommentarer
Postat av: Emma

ÄNTLIGEN :D

2012-05-15 @ 15:22:40
URL: http://nummerfjorton.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0