Klämfredag

Det är klämdagsfredag, solen skiner, det är varmt. Och jag sitter på kontoret på Våxnäs.
--------------------------
Trippen till Dalaskogarna var trevlig. Den var kort och intensiv, men eftersom vi hann träffa mamma, pappa, mormor och morbror inom loppet av ett dygn så har vi stillat det begäret för ett tag. Jag önskar bara att jag hade hunnit hänga lite med Flanders och Elin också eftersom de var hemma i bynn, men det hanns inte med.
Och någon sömn har man ju inte hunnit med heller. "Vi måste vara på väg klockan sju imorgon bitti" sa pappa. Uuff, sa jag.
--------------------------
På vägen tillbaka till Karlstad stannade jag och syrran till vid hennes och Patriks blivande lya. Det var fint. Där ser jag fram emot att hänga lite i sommar.
--------------------------
Kom hem och såg att mannen hade diskat åt mig innan han åkte från min lägenhet i onsdags. "Jag tänkte att det skulle vara skönt för dig att komma hem till en lite ren lägenhet" sa han. Han är snäll han!
--------------------------
Lite senare kom mannen till mig. Vi hade planer på att gå och se den nya Tim Burton-filmen men jag var så trött och ville inte riskera att somna i biosalongen, så istället blev det en kväll i soffan med en flaska vin. Verkligen inte helt fel det heller. Nu sitter jag på kontoret medan mannen är på stan och handlar. Vi ska försöka sammanstråla över en lunch lite senare.
---------------------------
Ikväll blir jag ensam hemma på för första gången på en vecka. Vad ska jag hitta på? Alla kompisar verkar vara så upptagna just denna helg... Typiskt.
Men jag kanske borde försöka ta igen lite sömn. Fast sova kan man väl göra när man blir pensionär? Det säger mormor iaf.
Nu: kaffekaffekaffekaffekaffe!
Puss, hej.
Lars Winnerbäck - Att fånga en fjäril
För att det är en (nästan) bortglömd favorit som tycks passa extra bra idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0