I would be the queen of queens in an everlasting play

Nu var det sådär länge sedan jag uppdaterade igen. Men jag har verkligen haft fullt upp.
Men vi börjar från början;
Förra helgen var hur bra som helst. Som väntat.
Pojkarna droppade in en efter en och så började festen. Jag och Emma T tjuvstartade med tacos och vin.
---------------
Spelningen med Sabaton var hur bra som helst. Eftersom vi fick en biljett över drog jag med mig Rebecca också.
Det var verkligen sjukt mycket folk och bra drag. Synd bara att alla - verkligen alla - försvann därifrån direkt efter spelningen. Så det blev en ganska tidig kväll.
Under lördagen åkte Flanders till Dalaskogarna och vi andra skulle ta en tur till Bergvik. Men tappade lusten eftersom vädret var så kallt och tråkigt. Istället slappade vi till kvällen. Då blev det en finmiddag på Alfie. Eftersom vi inte hade lust att gå hem efteråt gick vi för att kolla läget på Tempel. Det var alldeles för lång kö och vi var inte riktigt på klubb-humör. Så istället gick vi till mysiga Guldapan, tog ett glas och bara hängde. Självklart slutade det med att jag och Martin tjatade oss till Röda rummet där det verkade vara "Ju-äldre-du-är-desto-fullare-och-mer-vildare-ska-du-vara-kväll". Underhållande var det åtminstone!
Blev det några skandaler då, kanske ni undrar? Tjaa... ni känner väl oss. Mohaha.
-----------------
Under söndagen dumpade jag pojkarna för att åka ner till stan och träffa pappa som kom förbi efter en orienteringstävling i Kristinehamn. Han fick kolla in syrrans nya lya och sen gick vi ner på stan och åt lunch.
Sedan var det bara att vinka av pojkarna och känna sig övergiven igen.
Men jag kunde trösta mig med handboll. Både damernas World Cup-final och en herrmatch i Champions league.
-----------------
Den här veckan som har gått har jag varit inne i en bubbla. En tentabubbla. Det kan helt enkelt summeras med att hemtentan gick åt helvete. Med största sannolikhet.
-----------------
Denna helgen har mamma varit på besök. Under lördagen var jag sjukt sugen på att gå ut och ta ett dussin drinkar för att "fira" att tentan gick åt helvete. Men istället blev det en tevekväll hemma hos syrran med mamma. Och det var nog lika bra det, för idag har jag - för ovanlighetens skull - haft en massa energi.
-----------------
Imorgon är jag ledig och ska framför allt ta tag i det enorma diskberget som har hånat mig hela veckan och helgen. Så ska jag försöka ladda inför den nya kursen som börjar på tisdag.
------------------
Jag är såååå jäääävlaaaa laddad inför december och januari just nu. Men jag kan inte säga något mer om det just nu för jag vågar inte "jinxa" det.
-------------------
Ska lägga mig och läsa "Skräck och avsky i Las Vegas" nu. (Ja det är den). Som jag äntligen har fått låna av Olle och som han har byggt upp ordentliga förväntningar på.
Puss, hej.
Space age baby Jane - To sleep on sacred ground
Tonight we sleep on sacred ground. So lay your cares away.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0