Sommarlov och sommarvädret som svek oss

Hör och häpna, jag har sommarlov!
I hela 16 dagar framöver har jag härligt sommarlov.
För idag lämnade jag in den sista hemtentan för terminen. Om förhållandet mellan reklam och retorik. Väldigt roligt ämne och jag skulle ha kunnat skriva mycket mer.
--------------- 

Så, sommarlov, ja. Fast lungt blir det väl inte riktigt. Nästa vecka bär det av tillbaka till skolan för mediekonferensen World Summit som jag vann biljett till.
På torsdag bär det av till Göteborg för att delta i Metaltown och Peir pressure.
Efter det ska jag tillbringa drygt en vecka i dalaskogarna innan jag ska ta Skorpan med mig till Mora och bo isolerad från omvärlden (nästan) hos mormor i Nusnäs i 6 veckor.
---------------

Igår tog delar av Karlstad studenten. Det hördes och syntes. Och igår var det fem år sedan jag tog studenten. FEM ÅR!!!
vad har jag egentligen åstadkommit på mina fem år sedan jag sprang runt på Faluns gator och kastade min vita mössa?
Inte speciellt mycket faktiskt.
Jag lyckönskar alla glada studeter att de ska ha kommit längre på fem år än vad jag lyckats med. Helt enkelt.
-------------

Ikväll är det också den stora skolavslutningsfesten på stora torget. Timo spelar, bland andra. Kanske får ta mig en sväng förbi där senare.
---------------

För ikväll skulle vår klass egentligen haft avslutningsfest och grillning på Gubbholmen. Men det är kallt och regnigt ute så nu ser det ut att kanske bli en uteservering istället.
Jag sitter här och väntar på Nina som ska komma förbi. Vi ville inte ta risken att bli sittande hemma ikväll så om det inte blir någon klassfest så ska iaf minsann vi hamna på en uteservering. Sådetså!

Nu ska jag ta fram ett vinglas till Nina.

Puss, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0