Äntligen är julen över. Säger jag.

Så var äntligen julen över. Som jag har väntat.
Hur som helst så blev det en helt okej julafton. Vi kom iväg till Mora senare än planerat. Som vanligt.
Och sedan det sedvanliga Kalle Anka-tittandet, julmaten, paketen... Inget häpnadsväckande.
Julklapparna är jag för övrigt sjukt nöjd med. Fick bland annat ett görsnyggt stilrent halsband av syrran, pyjamasbyxor, morgonrock, skruvdragare och böcker.
Av pappa fick jag pengar till en ny teve. Så klockan tio på juldagsmorgonen köade vi till Onoff där jag köpte min nya Samsung-tv.
Syrran fick sin fina bil. Och som jag trodde blev hon eld och lågor över sin nya Anders Svensson-tröja.
--------------- 

Så var det ju det här med juldagsfirandet igår.
Förfesten började hos Familjen SöderströmDammgatan. En massa Mora-Nisse-shots och singstar. Uppe på parken var det precis så roligt som det alltid är. Inte speciellt alltså.
Visst, visst.. Man träffar en massa folk, men för mig är det ändå bara såna som jag alltid träffar. Alltid samma folk som jag pratar med. Mer eller mindre.
Sen är där ju alltid en massa folk som man aldrig sett förut, men dom pratar man ju liksom inte med iallafall. Varför skulle man det?
Jag tycker ändå att jag höll mig ganska lugn. Det var väl alldeles vid stängningsdags som jag kände att det blev lite för mycket.
-----------------

Men idag har jag mått oförskämt bra. Inte ett uns av bakfylla. Inte speciellt trött heller faktiskt. Det är väl för att jag har blivit van att komma hem runt 5-6 på morgonkvisten.
------------------ 

Denna kväll har spenderats på Sommarvägen i Bråmå-Harkman-hushållet. På kusinträff med Sussie och Lubbe på besök. Det bjöds på kyckling och ris, kaffe och kaka och starkvinsglögg (för första gången för mig).
Det var kul att få hänga lite med Sussie och Lubbe. Det blir alldeles för sällan.
----------------- 

Nu är det dags att börja ladda inför nyår. Liksom ta nya tag.
Martin kommer till byn på onsdag. Woho!
-----------------

Nu är det dags att sova.
Vad som händer imorgon återstår att se.

E-type - Angels crying
För att det blir inte så mycket bättre än så. Iallafall inte ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0