"När golvet kom emot mig, ni skulle sett mig då"

Nu är jag tillbaka i Malung för första gången på flera månader. Här har det inte hänt mycket. Men det hade jag inte väntat mig heller.
Här ska vi vara över påsk, vilket är obligatoriskt tydligen.
Jag skulle jobba imorgon var det tänkt. Gå upp omänskligt tidigt och köra ut tidningar. Men för någon timme sedan fick jag veta att jag slipper. Och där släppte en hel del ångest.
Larz Kristerz på parken på torsdag. Men jag känner hellre för en kväll med bubbelbad, spel och margaritas. Vi får se helt enkelt.
Det är inte sagt hur länge vi blir kvar här i hembyn. Det enda jag hoppas på är att jag kan åka till Mora och hälsa på mormor iaf innan vi återvänder mot Värmlandsskogarna.
-------------

Thåström-spelningen blev av till slut trots allt. Martin ringde först och sa att han blivit sjuk och inte kunde komma. Då kände jag att konserten kvittade för min del. Det var ju liksom hela grejen att vi skulle gå dit tillsammans så vi verkligen fick en favorit i repris. Vi gjorde ett tafatt försök att sälja biljetterna, men det funkade inte. Som tur var. För sedan ringde Martin igen och sa att han kände sig bättre och redan satt på tåget till K-stad.
Och spelningen var så bra! Trots att han var väldigt dålig på att spela låtar från mina favoritskivor. Men låtarna från senaste skivan, som på skiva är väldigt tråkiga och faktiskt ganska dåliga, blev betydligt bättre med Thåströms grymma live-röst. Hans otroligt överdrivna och fejkade Jack Sparrow/Torsten Flink-tics är ändå rätt charmiga när hans röst får en att rysa. 
Jag sa det redan efter Kalasturnén 2002, men det tåls att sägas igen: Thåström - Så kall, så het!!! 
Men det är skandal. Han spelade inte min themesong. Och han hoppade över det bästa avsnittet i En vacker död stad. Men Ungefär så här vägde nästan upp allting ändå. Den är nästan så jag vill byta themesong. Får man det?
-----------------

Jag ska snart dra mig ner på G-land och apoteket. Jag måste köpa muskelsalva. Så här ont i nacken och ryggen har jag nog aldrig haft. 

Puss, hej. 

: Låt dom aldrig få se dig skaka. Låt dom aldrig få se dig svag.
Låt dom aldrig få se dig skaka. Låt dom aldrig, aldrig få se dig gå ner :



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0