Jag vill hem ännu mer.

Just nu sitter jag och har så kallad kvalitetstid med min mor och min syster.
Framför Idol och Världens barn-galan under pauserna.
Det kryper i kroppen, för jag tål verkligen inte Idol. Men kvalitetstid är ju någonting bra sägs det. Så jag försöker.

Dagen har inte varit riktigt så produktiv som det var tänkt. Men ändå ligger jag rätt bra till i tidsschemat.
Så gott som alla kläder är framplockade, men dock inte nerpackade. Tvättmaskinen går på högvarv.
Så var det ju doktorn också. Det gick..bra.
Den mycket stressade läkaren bestämde sig efter lite rådfrågande att ge mig både salva och tabletter. Det tackar jag för. För det kan funka. MEN "du bör undvika stora mängder mjölk" sa både läkaren och tanten på apoteket. Va fan är det för påhitt?! Hur ska jag kunna klara mig utan mjölk? Den bästa drycken som finns. Det är omöjligt. Hur mycket är en stor mängd, förresten?!
Den mycket stressade läkaren kom efteråt utspringande för att fråga en del frågor som han hade glömt bort. (Förmodligen för att han var så stressad) Och mamma började genast leta efter ett ställe där hon hade ont. Den otroligt stressade läkaren var tydligen snygg.

Efter läkarbesöket åkte jag och mami till Sandbäcks och tog en kaffe och Linda anslöt sig ganska snabbt. Sen åkte jag och Linda till busstationen och hämtade upp en förkyld Maria. Skjutsade hem henne, och nu sitter vi här och äter ost och kex. Jag köpte som vanligt en blåmögelost, men denna från Hemköp var inte alls lika god som den jag köpte senast. Kanske är det vinet som saknas.

Det har känts som lördag hela dagen idag. Men sån tur har jag absolut inte haft. Morgondagen måste gå snabbt. Den bara måste det.

Jag har enorm handbollsabstinens idag. Har tänkt på handboll hela dagen av någon anledning.
Varför ska det vara så långt till handbolls-vm?! Det måste vara dags snart!

Det var någonting mer jag skulle ta upp, men jag kommer inte ihåg vad.. Och inlägget har blivit tillräckligt långt nu iaf. Ska försöka stå ut med lite mer Idol nu. Eller ringa och kolla läget på Humlegatan.
"Jag vet inte.. Humlegatan, det passar dig på något sätt" som världens bästa Emma sa. Och jag håller med. Och jag vill vara där nu!!

Puss, hej.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag ska snart försöka hitta till humlegatan så får du bjuda mig på kaffe :) Puss

2008-10-11 @ 12:50:27
URL: http://rockon86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0