Tavlan var mörk. Jag blev störtkär. Jag vill att den tar upp en hel vägg hemma hos mig.

Stenhårt jobb. På en lördag. Det kan inte vara annat än kasst. 
Nej, nu överdrev jag alldeles för mycket. För jag har haft ganska skoj. 
Åkte alldeles i lagom tid hemifrån i morse, rullade in på redaktionsparkeringen någon minut i elva. 
Men det var tur att syrran följde med, annars hade jag nog somnat vid ratten.
Det blev nog en lite för stor Tequila Rose igår. Och lite väl lite sömn, även för mig.   
--------------

Birger hade varit snäll och buntat ihop en pappersbibba till mig, så det var inga oklarheter överhuvudtaget om hur min dag skulle se ut. (Så vida jag inte har missuppfattat nåt så klart.) Men att disponera tiden rätt var tydligen inte helt enkelt. 
Dagen började i alla fall med Vasatrampet. Gick dit lagom till att se andra klungan skickas iväg och första klungan komma i mål. 
Sedan bar det av till Lisselby för en jättemysig utställning i gränderna ute i solskenet. Men det tog lite för lång tid eftersom jag, mitt spånhuvud, inte kan läsa kartan ordentligt. Eller Eniros fel som inte letar rätt på det man söker. Jag gick åt fel håll. 
Hur som helst så såg jag en tavla där som jag blev totalt störtkär i. Tyvärr var den redan såld, men nu har jag tydligen anmält mitt intresse till att köpa en sådan. Konstnären ska kontakta mig om det blir aktuellt. Det vore verkligen värt det!
Sedan drog jag vidare till Nusnäs. Och det var där allting gick så fel. Jag kom dit fem minuter i tre och tydligen skulle de stänga ner allt vid tre. Det var nästan folktomt och jag fick inte tag på honom som hade hand om det. Dessutom var mormor där och prompt skulle lägga sig i mitt arbete hela tiden. Så det blir nog katastrof. Som tur är har jag inga jobb inbokade imorgon, så jag har hela dagen på mig att försöka rädda hela grejen. 
-----------------

Och det märks vääääldigt tydligt att man har varit härifrån några veckor. Det står sådär still i huvudet igen. 
-----------------

Om lite drygt två timmar slutar jag. Och kaffet är kokat och klart. Första koppen jag hinner med för dagen. 
Sen ska jag åka förbi Ica Maxi, köpa en chipspåse, och dyka ner i soffan hemma hos mormor och bara slötitta på alla dåliga program på teve.
-----------------

Jag har sagt det förut och jag måste säga det igen:
Ibland älskar jag verkligen det här jobbet. Men inte just nu. 


Puss, hej.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0