"Ibra, Ibra, Ibra - kadabra!"

Helgen var väldigt trevlig. Som om den inte skulle vara det, liksom.
Jag var tokstressad hela fredagen.
Mötte upp med Martin utanför bolaget vid fyra på fredagen då jag var klar med dagens skolarbete. Vi åkte hem, fixade mat och korkade upp.
Olle skulle komma med ett tåg 19.45. Men som vanligt strulade våra svenska järnvägar och ett tag var hans beräknade ankomsttid 22.00.
Eftersom spelningen med Hoffmaestro var planerad att börja 22.00 blev det lite panik.
Det slutade med att vi mötte upp honom 21.30 och gick direkt till Nöjes. Det visade sig att vi inte hade behövt ha så bråttom eftersom de inte entrade scenen förrän 23.30, men vi kände ändå att det var bättre att vara på den säkra sidan.
Det var sjukt mycket folk och spelningen var bra (även om pojkarna var betydligt mer extatiska än jag själv).
----------------

Under lördagen blev det en fika på stan och lite vandrande i första-maj-tåget. Sedan drog jag med pojkarna till Ikea så de kunde hjälpa mig att bära med den stora nya ramen på bussen. (Lägger upp en bild på den nya, färdiga tavlan senare.) 
Senare på kvällen blev det finmat och några öl framför teven.
När maten och de roliga teveprogrammen var slut blev jag rastlös och föreslog att vi skulle åka in till nya puben Guldapan, som nyss öppnat. Så blev det. Det visade sig att det bara var att vandra igenom till Röda Rummet och det slutade med att vi spenderade hela kvällen där.
---------------- 

På söndagen gjorde vi inte mycket. Sedan åkte pojkarna ifrån mig igen.
---------------- 

Igår gjorde jag, tillsammans med Nina och Rebecca, klart vår Löfbergs-reklamkampanj. Inget mer med det.
---------------- 

Idag har vi redovisat kampanjen. Vår fina fotbolls-vm-satir blev totalsågad. Som väntat. Men de förstår inte det roliga, helt enkelt.
Jag har blivit kallad milimeter-fia under hela arbetet eftersom jag är så jäkla petig med att få allting i linje med varandra. Men det lönade sig idag eftersom vår lärare prisade oss ordentligt över det. Ha!
-----------------

Nu ligger jag här och läser en rapport om sexuella trakaserier. Inte för skojs skull dock, men det är ganska intressant faktiskt.
------------------

Ska fortsätta läsa lite till, sen släcka och sova. God natt.

Puss, hej.

Kommentarer
Postat av: Bellatrixofix

Du skriver så bra! Du är bra, Lisa! : ) puss

2010-05-10 @ 06:15:38
URL: http://bellatrixofix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0