Musik o grillning. Grillning o musik. Sommar i K-town!

Idag har vi genomfört sista föreläsningen i skolan. Nu är det bara hemtentan kvar som ska fixas, sen är det sommarlov på riktigt.
----------------

Och det märks verkligen att det börjar bli sommar. Jag har otroligt mycket mer energi och för första gången på länge är jag faktiskt pigg efter att ha varit uppe ett tag.
Dessutom har jag lust att hitta på kul saker hela tiden och jag klättrar snabbt på väggarna när det inte finns någonting att göra.
---------------- 

I helgen blev det fullt upp. Ännu en tvådagars avverkades även om det inte var tänkt så från början. I fredags blev det grillning med Emma nere vid kanalen på Herrhagen. Det var otroligt mysigt att sitta i solnedgången och dricka vin och äta fantastiskt lyckad lax och hallumi. Vi fick dock inte igång vår grill och var beredda att ge upp när våra grill-grannar gav oss deras redan varma grill eftersom de var klara. Tack för det! 
Jag och Emma började prata om Glada Ankan och att hon aldrig hade varit där. Det ville jag ändra på och föreslog att vi skulle gå dit. Bandet Spilt milk spelade hårdrock-covers och vi trivdes rätt bra.
-----------------

På lördagen blev det grillning här i 32:an Norrstrand. Sedan drog vi vidare till Sandgrundsudden där det var stor invigning. Men det var alldeles för trångt så vi gick vidare till nästa förfest. 8 pers på en alldleles för liten ballkong, starka sommardrinkar och jag vann 100 kronor för att jag slutade hicka. Haha!
Sedan drog vi vidare till Nöjesfabriken och deras smygpremiär av Sommargården eftersom vi hade gratisbiljetter. Det var trångt där också och spelningen med Starboys var halvbra.
Sedan vidare till nästa spelning inomhus på Nöjes med Sator.
------------------ 

Under nationaldagen igår låg jag mest ute i solen och sov. Ganska utslagen, men det var det värt.
------------------ 

Om en halvtimme blir det grillning igen här i 32:an med resten av grannarna. Vera flyttar till helgen så det blir någon form av avskeds-grillning.
Får se om det blir en omgång plockepinn också med husets stula, nya plockapinn-big-size.
-----------------

Btw. Jag fick äntligen mitt schema för jobbveckorna idag. Jag är ganska nöjd. Framförallt eftersom jag är ledig fredag-söndag på dansbandsveckan.
Men det verkar som de tar in nya folk i år. Malin skulle inte jobba alls och Havemose skulle bara jobba 4 veckor, två av dem samtidigt som mig. Tråkigt. Men det är väl bara att hoppas att de nya är minst lika trevliga. Och att de låter mig sitta på min favoritplats.
-------------------

Nu ska jag gå ut och hjälpa Nicklas med grillen.

Puss, hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0