Tillbaka på flickrummet. Igen.

Då var man äkta Malungsbo igen då. Mot sin vilja.
Men förhoppningsvis är det ju bara tillfälligt.
----------

Flytten i fredags tyckte jag gick relativt smärtfritt ändå. Jag har varit med om betydligt värre.
Älsklingen och svärfar var klippor och tog hand om de tunga lyften. All heder åt dem.
Sen var det bara att styra bilen hemåt och packa ur allting.
Nu ser mitt rum (och även trappan upp till mitt rum) ut som ett slagfält. Grejer precis överallt. Som överallt annars i det här huset iofs.
-----------

Resten av helgen har varit ganska slapp. Blomplantering på kyrkogården med mamma efter en lång sovmorgon på lördagen. Sedan en fika på Sandbäcks med min prins. På kvällen blev det skräckfilm och Phantom of the Opera på teve hemma i Casa del Bråmå-Harkman.
Idag har jag försökt packa upp en del grejer och lagt dem på sin rätta plats. Om nu någon sådan finns.
Men det är så mycket att jag liksom inte ens vet vart jag ska börja.
Sedan min bättre hälft åkt tillbaka till Norge idag har jag haft en grym hemlängtan till Humlegatan. Jag vill verkligen inte vara i den här byn ensam.
Jag vill vara på Humlegatan med honom. Eller vartsomhelst egentligen. Bara det är med honom.
-----------

Imorgon ska jag ta en tur med min kompis bilen och se till så att han inte är alltför grinig på mig och vägrar starta. Är sugen på att ta en sväng till Mora eller nåt bara för att ha någonting att göra.
Annars ska jag bara fortsätta med undanröjningen av alla grejer.
Hur som helst så är det verkligen dags att sova nu. Det blev på tok för lite sömn inatt. 4 timmar räcker inte riktigt.

Puss, hej.

Christian Kjellvander - Somewhere else
För att lite Christian Kjellvander passar ypperligt bra just ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0