En del faller vackert. En del faller hårt

Usch och fy vilken otroligt tråkig helg jag haft! Alldeles ensam.
Till och med syster lämnade mig för en uppvilningshelg i hembyn.
Idag åkte jag till Bergvik bara för att inte helgen skulle bli helt bortkastad.
--------------

Jag har försökt boka biljetter till en favorit i repris på Nöjes till helgen. Martin kommer upp och vi ska se min gamla husgud Thåström. Men på grund av "tekniskt fel" så har jag inte fått tag i några biljetter än.. Ska försöka igen senare.
Just nu är jag inte så jävla sugen faktiskt, men det beror mest på att jag faktiskt inte hört en stavelse från nya skivan. Det är liksom inte kul då.
----------------

Påsken närmar sig. Tanken är att bilen ska gå hemåt Malung. Men jag önskar verkligen att jag slapp. Jag vill inte.
Men jag har ju inte varit hemma sen januari, så jag vet att jag måste åka. Men jag önskar ändå att jag slapp.
Det här med Lars Kristerz på parken på skärtorsdagen kunde inte locka mindre. Jag ska nog försöka slingra mig ur det också.
 --------------

Jag är inte ett dugg pepp på någonting alls nu. Men är det så jävla konstigt då?
--------------

Just nu ligger det två journalistjobb ute att söka på arbetsförmedlingens hemsida. Varav en av dem söker en finsktalande journalist.
Jotack det går skitbra med jobbsökandet. Verkligen. Faktiskt.
---------------

Imorgon ska jag skriva välkomsttidning. Som jag skulle gjort idag men som jag helt enkelt bara struntat i.
Och så ska jag tillbaka till Bergvik och kolla sånt jag glömde idag.
Om jag ens bryr mig om att gå upp ur sängen.

Puss, hej.

Thåström - Ingen neråtsång
För att det nog fortfarande är min themesong här i livet. Och för att det är skandal om den inte spelas nästa helg.


En del faller vackert. En del faller hårt. En del faller alltid ner i hål.
En del hittar inget, en del dom hittar allt
En del hittar bara sånt som inte räknas alls.

Jag vet du lever mittibland fast mitt i ingenstans
Mitt i allt det där du försöker ge ett namn
Jag vet du odlar vingar för din hud har blivit för trång
Jag vet att du försöker flyga bort nånstans med dom. 

En del kutar runt i stora svarta nav och hur dom kom dit minns de inget av
En del lever sitt liv högt upp på en piedestal.
En del lever sitt bara för att rasa av.

Jag vet att du ser bilder i ditt huvud som gör ont
Jag vet att du ser bilder men skit i allting sånt
Jag vet du klättrar väggar som du inte trodde fanns
Just när du trodde allting hade fallit ner på plats.

Men det här är inget sånt.
Nej det här är inget sånt.
Det här är ingen neråtsång som du ska bry dig om.

En del plockar vingar från änglar som dom mött.
En del plockar sina från insekter som dött.
En del lär sig ljuga
En del dom blir soldat.
Men vem av dom är du?
Vem av dom är du idag?

Du som aldrig skulle bli som dom andra var
Du som aldrig skulle ha några gudars svar
Ikväll spelar allt sånt ingen roll
Ikväll är det inget sånt på gång.

För det här är inget sånt
Nej det här är inget sånt
Det här är ingen neråtsång som du ska bry dig om.

Är det inte en fantastisk text, så säg.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas du mår bättre snart... snart kan du landa i Robins armar. By the way: Grym text! helt underbart bra. OCH jag måste nog säga att "Jag vet du klättrar väggar som du inte trodde fanns

Just när du trodde allting hade fallit ner på plats" är lite vad jag upplever här i Strömstad.

Men som rallycrosslegendaren Per Eklund sa: Det är de hårda som klarar sig! Kram!

2009-03-31 @ 21:04:30
URL: http://blogg.lindasmith.se
Postat av: Isabell

Kollade någor inlägg random hos dig. Du har bloggat länge! Jäklar vilken text, "ingen neråt sång" Kom ni iväg på thåström då?

2010-03-28 @ 08:51:34
URL: http://bellatrixofix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0