"Ligg still så gör det mindre ont"

Överlag har det varit en bra dag.
Åkte in till stan till tolv för en lunch med Jon. Han sa att han hade nyheter men det visade sig att han redan hade avslöjat dem tidigare. Han är för ivrig helt enkelt.
Vi gick en sväng på bokrean som jag nästan hade glömt bort.
Sen ringde Linda och ville ha hjälp. Så jag lämnade Jon och hjälpte henne.
Skulle ha följt med till Ikea också, men började må dåligt så jag valde att åka hem och ta resten av dagen som en timeout i soffan.
Jag är inte på topp just nu av olika anledningar.
------------

Det enda som det har pratats om idag är semlor och den där förlovningen mellan vårt lands blivande drottning och hennes bonde.
Det är visst en stor grej och det har redan börjat räknats på hur många miljarder festligheterna om ett år kommer att kosta. Men kul för dem. Verkligen.
-------------
 
Imorgon vankas ännu ett möte på universitetet. Helt i onödan för min del, eftersom vi ska ha redaktionsmötet först på torsdag. Men om jag mår bättre så måste jag väl ändå gå. För att höra hur planeringen går för alla.
Har även hittat tre jobb som ska sökas.
-------------
Någon som vill ge mig ett jobb, liksom nu direkt?
Det hade varit gött att få en sån där... vad heter det nu... lön imorgon som alla andra får. Så man liksom slipper snylta.
Pengar har alltid varit ett känsligt ämne för mig. Jag vet inte varför, men jag antar att jag är uppfostrad på det sättet... På det där vrickade sättet.
Som den där gången på ett av mötena på universitetet. Vi gjorde en värderingsövning. Av ca 15 personer var det endast jag och min syster som ställde oss i hörnet som betydde att ekonomin spelade en avgörande roll. Nu kommer jag inte ihåg vad frågan var, men alla tyckte iaf att det var lustigt. Vi försvarade oss med att "det är så vi är uppfostrade".
-------------

Nu ska jag gå och skölja ner ett antal värktabletter sen ska jag nog faktiskt dra mig i säng.

Puss, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0