"Aj min smärta!" som världens bästa Emma en gång sa.

Det har varit långt ifrån den vanliga slapp-söndagen som jag gillar idag.
Klev upp halv nio för att jag helt enkelt inte kunde sova längre.
Vid halv tolv kom pappa och hämtade upp mig och så åkte vi med släpvagnen till Brogatan för att hjälpa systra mi att flytta.
Hon som sa att flytten skulle gå snabbt. Pyttsan!
Det är inte klokt hur mycket grejer det får plats i en så liten lägenhet.

Strax före halv sex bar jag och pappa upp den sista av mina påsar till Humlegatan som sedan länge stått kvar i förrådet på Brogatan.
Sen var det bara för mig att byta om och börja dela ut den resterande reklamen som jag hade kvar att dela ut.
Klockan nio var jag klar och kom ut ur duschen i lagom tid för att sjunka ner i soffan och se Nip/Tuck.

Just nu värker varenda muskel i min kropp. Armen och tån lite värre än alla de andra.
Men nu är den älskade lägenheten på Brogatan tom och kommer snart att tillhöra någon annan.
Jävligt trist, men det är som det är.

Om jag ens lyckas ta mig ur sängen imorgon ska jag packa upp påsarna från Brogatan och även försöka söka ett jobb eller två.

Klockan är mycket och jag skulle kunna somna när som helst.
Det är Oskarsgalan på teve snart och det hade ju så klart varit kul. Får se hur länge jag orkar vara vaken.

Och nu har jag i alla fall hämtat en hel kasse full med böcker. Så nu ska jag väl fanimig kunna hitta någonting vettigt att läsa!

Det var i alla fall min dag.
Hur har din dag varit?

Puss, hej.
 
: I love you like a song. I could play you all night long :
För att det är Christian Kjellvander. Och för att jag av någon anledning nynnat på låten hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0