Ny blogg och nya äventyr.

Bloggspot.se är totalt kasst. Den gör precis som den själv vill och det går inte riktigt i linje med det jag vill, så jag väljer helt enkelt att skaffa en ny. Igen. Gamla hederliga blogg.se.
-----------------

Det är lördag kväll och jag har det hur bra som helst. Helt enkelt.

Sitter i ett främmande land som inte längre är så främmande. Ser på en rätt tråkig film så man kan ägna sig åt annat.

------------------

Dagen har spenderats vid vattnet med en glass, kladdkaka med stora mängder kaffe och öl på en uteservering. Det är helt enkelt sommarstämning.

------------------

Två matcher av tre spelade i OS-kvalet och det har gått rätt bra hittills. Oavgjort mot

Polen med 22 - 22 i går och storslam mot Argentina i dag med 33 - 21.

Peter Gentzel är lagom het i målvaktströjan. Och duktig är han ju också. Kim Andersson är grym i försvaret, även om han är alldeles för feg för att ta chanserna till mål. Martin Boquist är alltid het. Nej, söt. Men jag saknar mister Johan Pettersson på kanten.

-------------------

Jag har redan bestämt mig för vad jag ska roa mig med om jag blir lämnad ensam här några timmar på måndag eller tisdag. Jag ska ta min bok och sätta mig nere vid vattnet och begrava mig i litteraturens värld. Det är helt klart givet.

-----------------

Jag önskar att man hade gott med pengar i sommar så man kunde göra allt man skulle vilja. Finns många festivaler jag gärna skulle vilja besöka Rockstad Falun, bland annat. Men som det ser ut just nu är det rätt kört. Det är verkligen det. Nu står nästan hoppet till pappa. I år igen. Och jag hatar det.

-----------------

Stora planer smids just nu. Till hösten. Och jag älskar det. Vill absolut ingenting hellre än att de går i lås. Men så var det ju det här med pengar. Som vanligt. Men jag ska se till att det ordnar sig. Det är så värt det!


-----------------

Vi är klart vi fortfarande är vänner, sa han. Vi sviker ju inte dig. Vi har hållt ihop länge.

Han var full, men jag hoppas att han menade vad han sa.


-----------------

Ska fortsätta med någonting betydligt mycket bättre nu. Så är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0