Story of my day

Bara för att vår dator borde ha körts till tippen för sisodär fem år sedan och sedan väljer att hänga sig så att alla mammas beställningar försvinner, är det mitt fel?

Tydligen.


Story of my day..

----------------

- Hej, vad sägs om en flytt till en öde ö. Du kommer inte ha några vänner, ingenting att göra och insekterna kommer att bita dig i tårna, men du kommer åtminstone slippa Mobyvägen i Malung.

- Jag tar det!

----------------

Det är mindre än två veckor kvar nu. Och det kommer helt enkelt inte att funka. Jag försökte verkligen idag men jag är totalt oduglig. Pappa suckar och jag förstår honom så väl.

----------------

Jag hatar den här ovissheten. Jag kan inte ens börja beskriva hur mycket jag hatar det. Vad ska jag göra, hur ska jag göra det och vart ska jag göra det?

Jag önskar att jag aldrig hade behövt bli vuxen.. Jag önskar att jag fortfarande gick i nian på VDG (när det fortfarande hette så) och inte behövde bekymra mig så mycket.

Ibland har jag god lust att bara ta ut alla mina sparpengar, dra till New York (eller vartsomhelst egentligen), leva livet tills pengarna är slut och sen bo i en skokartong tills någonting bättre dyker upp.

Någon som är på? Någon..?

----------------

Här sitter jag och har minimum att göra medan andra stressar för att hinna städa och göra klart. Jag vill hjälpa till.. Jag vill vara till någon nytta åtminstone. BARA LITE!

----------------

Jag vet att jag klagar, men jag måste få ur mig det på ett eller annat sätt, annars spricker jag väl.

Och dagen har ju gått, trots allt. Imorgon är det torsdag och det är ju bra.

----------------

I övrigt så har dagen bjudit på att outfiten till 50/60-talsfesten på midsommardagen är bestämd. Klänningen kom med posten idag och den var faktiskt rätt snygg, även om den var en aning kort för min smak.

Nu är det bara sminket som ska bestämmas.

-----------------

Imorgon ska jag baka sockerkaka åt pappa. Som han ska ha med på någon slags invignings-rit-kväll. För att se om han platsar i en hemlig klubb. Jag hoppas innerligt att det är som i filmen Skulls (utom all klättring på kyrktorn då kanske). Egentligen ska han nog baka den själv, men han är ju totalt oduglig och jag har ingenting bättre för mig så jag ställer upp. Men skvallra inte.

-----------------

Jag valde att skicka iväg ansökningen till Molkom trots allt. Bara för att. Varför måste man bestämma sig inom loppet av en vecka hela tiden? Vad hände med betänketid??

-----------------

Nu är jag trött på att klaga. Eller, nej, när är man det egentligen? Men jag antar att ni är trötta på att läsa det så jag gör det för att skona.

Väljer att försvinna in i litteraturens värld istället.

-----------------

Där kanske jag har en idé förresten. Kanske borde ta upp mitt novellskrivande igen. Det var länge sen jag skrev nu och det verkar ju som mina fingrar har en del att ge. Jag menar, se bara på dessa monster-inlägg på senaste.

Eller kanske inte.. Jag duger väl inte till det heller..


Äh, god natt!

------------------
: Livet är en dans på rosor men det är en dans med svåra steg :

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0