"Som en tapet sitter du fast"

Jaha.. (jahaaa) då var man hemma igen. I det land du vet är tråkigt och ensamt. Igen.
De senaste dagarna har varit hur bra som helst. Otroligt skönt att få komma bort ett tag.
Det var min semester det. Och jag är rädd för att den är slut nu.

Ville verkligen inte åka hemåt imorse. Men imorgon väntas ett slags avgörande ögonblick.
Dessutom behövdes det lämnas plats för packning och röjning. Och man vill ju inte vara ivägen. Liksom.
-----------
Det är så vaaaarmt här i mitt rum nu. Sådär äckligt varmt. Hela trappen är kokhet. Det finns ingen luft någonstans.. Det kommer helt enkelt inte gå att sova.. Definitivt inte mer än en person.. Då klibbar man nog ihop. Verkligen.
Det är nackdelen med att bo så högt upp... Dags att plocka fram fläckten snart, om det ska fortsätta såhär.
-------------
Imorgon ska jag besöka farbror doktorn. Se om det finns någonting att göra åt min arm. Eller om den är ett hopplöst fall. Jag hoppas verkligen på någonting. Vad som helst.
-------------
Det smids planer för helgen nu. Inte så entusiastiskt från mitt håll, men lite fest är väl aldrig fel.
Och fest med Flanders är aldrig fel det heller. Nästan iallafall.
Du måste ju fira din examen, Lisa, sa han. Vad han nu menar med det. Jag ska tydligen springa runt i Grönland med en öl i handen och skrika jag är journalist! Blir det rätt då?
-------------
Jag orkar inte smussla runt längre.. Det går liksom inte. Det är nog dags att komma ut ur garderoben. Nu menar jag självklart inte i den mening man vanligtvis brukar komma ur en garderob.. och inte det andra heller för den delen.. Men det är ju ändå Flanders.. Han borde väl kunna vara lite förstående.. Eller?
------------
På söndag ser det ut som jag äntligen ska få spendera några timmar med Världens bästa Jonas. Hur bra som helst!!!!!!
Han är underbar och kommer till Malung eftersom jag är för pank för att åka nånstans.. Det ultimata hade väl varit en roadtripp till Falun som på den goda tiden, men det får bli nästa gång.
Hur som helst så är du bäst, Jonas!!
------------
Men imorgon har jag lovat att jobba lite. Åt pappa. Det är bland det tråkigaste jobb man kan göra, men just nu gör jag i princip vad som helst för pengar. Speciellt eftersom Nordea (eller vem det nu är) bestämde sig för att dra en "avgift" från mig på 95 spänn idag. Har ingen aning om varför, men nu är jag helt enkelt ännu fattigare.
------------
Men jag har minsann lite roliga nyheter också. Men det är inget jag tänker avslöja. Men det finns helt enkelt en chans att det kan lösa sig. Hela alltihop. Chansen är iofs minimal, men ändå betydligt större än för en vecka sen. Ska ringa till Mister Cleas Söderberg imorgon och se vad han säger. Chefen bestämmer.
 Folk har frågat mig om det idag och jag har kommit på mig själv att ljuga om det. Eller, underhålla sanningen. För det är rätt nära, och jag vill undvika pressen från alla håll så länge det går.
------------
Hade en hel del mer jag tänkte få ner på detta elektroniska papper också, men det börjar bli ganska långt.. Och dessutom är jag rätt glömsk.. Så jag avslutar nog här..
------------
: Tack för en paus, för ett underbart rus.
I bortomland. :

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0