"She´s a sleepy vampire"

Det märks att det är sommar hos familjen Eriksson-Harkman nu. När man kommer hem från jordgubbslanden och har jord och damm på varenda fläck på kroppen. Och det spelar ingen roll hur mycket man skrubbar, det går inte bort ändå. Snart kommer jordgubbsfäckarna på tröjan också. Då är det verkligen sommar.
Men i samma veva kommer också stressen. Jag blir alltid lika stressad varenda sommar. Det slår aldrig fel. Då vet jag att det brukar innebära en hel massa jobb. Men iår ser det inte ut att bli så mycket jobb. Alls. Men jag börjar bli stressad ändå. Det slår aldrig fel.
Just nu har jag iofs någonting att stressa över. Och det är dags att ta mig i kragen nu. På nåt sätt.
------------
Började dagen med att smöra för pappa genom att ta tag i hans mastodont-disk-berg som stod och väntade.
Det är ju helt fantastiskt! sa han när jag påpekade det för honom. Annars hade han väl aldrig märkt det.
------------
Sedan jobbade jag lite. Tre timmar i jordgubbslandet och gick upp och ner. Ungefär 45 rader. Tråkigt, men tråkigt innebär också pengar.
-----------
Mina läppar har fått fnatt. Har haft ryckningar i undeläppen hela dagen. Jag tror de också är rastlösa. De vill nog vara någon annanstans. Och jag förstår dem så väl.
-----------
Lyckades riva upp mitt nasty-sår på foten idag när jag jobbade. Så nu ser det ännu värre ut. Började spontan-blöda för en stund sen. Men jag har nog löst mysteriet om hur det uppkom efter att ha sett Flanders rosenbuske-bilder.
------------
Vad hände med "inga intervjuer" Lasse?! Tidningen Sonic kommer snart ut med en stor intervju. Han börjar tappa greppet ordentligt nu.
Journalisten inom mig jublar eftersom någon lyckats få honom att ställa upp och jag hoppas på en grymt bra skriven artikel, men som tidiga-Lasse-älskande-inga-intervjuer-stå-på-dig-personen som jag är så blir jag bara mest arg. Besviken.
------------
Åh, jag vill göra någonting!!! Jag vill ut på roadtripp! Se nånting, hälsa på någon. Vad som helst. Jag vill åka till Rockstad Falun, jag vill åka och hälsa på de underbara i Karlstad och jag vill se Christian Kjellvander och In Flames på scenen. Helst allting. Igår.
Men mest av allt vill jag brottas på ett annat golv. Helt fruktansvärt enkelt.
------------
: Lonelyness be over. When will this lonelyness be over? :


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0