Midsommar och krans i håret. Eller inte.

Bloggfrånvaro? Javisst.
Det kan enkelt förklaras med att jag inte har tagit mig tid att skriva. Jag har helt enkelt haft bättre saker för mig,
----------------
Midsommarafton idag sägs det. Eller tja, igår är väl rätta ordet just nu.

Midsommaraftons kväll har spenderats med öl i en stuga i skogen med gott sällskap. Spelen har avlöst varandra och det har varit en alldeles lagom kväll. Helt enkelt.
----------------
Gänget med stort G är samlat i byn. Tydligen. Men jag är inte riktigt välkommen. Och det förstår jag.
Det hade varit väldigt kul, men.. sa Flanders tidigare.
Han föreslog ett möte senare under kvällen, i dimman, men jag avböjde och sa att det nog inte riktigt var en så bra idé.
Så att spendera kvällen i skogen utan mottagning på mobilen var väldigt skönt.
---------------
Jag fick en liten chock när Maria sträckte fram sitt vänstra ringfinger idag. Självklart är jag väldigt glad för deras skull. Jag var bara inte riktigt beredd på det.
--------------
Imorgon är det 50/60-talsfest i Mora som gäller. Outfiten är så gott som klar. Smink och frisyr får syrran ställa upp med att fixa imorgon.
Det kan nog bli kul, även om det mest kommer vara äldre människor som man inte känner eller ens har lust att känna. Men jag kommer ju få se en snygging i röda byxor, svart skjorta och backslick. Det räcker bra för mig.
--------------
Klockan är mycket och jag måste orka vara trevlig hela kvällen imorgon, så det är bestämt dags för sängen nu.
-------------
Glad midsommar på er! (Lite sent, men ändå)
--------------
Chipp och god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0